AGC spodziewa się w tym roku wzrostu popytu na szkło izolacyjne

Autor: |Data publikacji:

AGC, jeden z największych producentów szkła, podało wyniki ze sprzedaży za rok 2023. Spółka odnotowała w zakończonym sezonie niewielkie spadki.

AGC z siedzibą w Tokio w Japonii podliczyło rok 2023 pod kątem finansowym. Był to sezon, w którym koncern zanotował niewielkie spadki przychodów ze sprzedaży i wyniku operacyjnego. Sprzedaż netto w 2023 r. wyniosła  2019,25 mld jenów (ok. 54,19 mld zł) w stosunku do 2055,87 mld jenów (ok. 55,17 mld zł) rok wcześniej, czyli była niższa o 0,8 proc. Spółka zanotowała także spadek zysku operacyjnego na poziomie 30 proc. W zakończonym roku jest to wynik 128,77 mld jenów (3,45 mld zł) w stosunku do 183,94 mld jenów (ok 4,93 mld zł).

Sprzedaż w poszczególnych segmentach

Spółka podała także wyniki poszczególnych segmentów, czyli m.in. szkła architektonicznego. Tutaj również AGC odnotowało spadek – na poziomie 1,5 proc. W zakończonym roku sprzedaż netto szkła architektonicznego wyniosła 476,3 mld jenów (ok. 12,75 mld zł) w stosunku do 483,7 mld jenów (ok. 12,96 mld zł) w roku 2022. Zaledwie o 0,1 proc. wzrósł zysk operacyjny. W 2023 r. wyniósł 32,8 mld jenów (ok. 880 mln zł) w porównaniu do 32,7 mld (ok. 880 mln zł). Szkło architektoniczne oraz automotive stanowią największe pod względem sprzedaży segmenty w AGC.

Przyczyny i prognozy

Zarząd przyznaje, że w Europie i Stanach Zjednoczonych spadek wartości przychodów spowodowany był zmniejszonym wolumenem sprzedaży, a także widocznym w Europie spadkiem cen, co było efektem spowolnienia gospodarczego. Inaczej było w Azji, gdzie AGC odnotowało wzrost. Wpłynęły na to wyższe ceny w porównaniu z 2022 r., mimo iż również na rynkach azjatyckich zmniejszyły się dostawy szkła architektonicznego. Spółka spodziewa się, że w tym roku w Europie mimo osłabienia gospodarczego, rosnąć będzie popyt na szkło do budynków remontowanych. Szczególną popularnością cieszyć się mają wyroby o wysokiej izolacyjności.

AGC podsumowuje, że w roku obrotowym 2023 w światowej gospodarce w niektórych regionach, w tym Stanach Zjednoczonych, pojawiały się oznaki ożywienia. Jednak na ogólny negatywny wynik wpływ miały czynniki, takie jak spowolnienie gospodarcze w Chinach, sytuacja w Rosji i Ukrainie, a także zacieśnienie polityki pieniężnej w Stanach Zjednoczonych i Europie.

Zobacz również

Bogdański i Wiśniowski wspierają Sandecję, Abakus i Premium Grodzki sponsorami podlaskiego sportu

Bogdański i Wiśniowski wspierają Sandecję, Abakus i Premium Grodzki sponsorami podlaskiego sportu

Przez lata branża stolarki była mecenasem sportu, szczególnie lokalnego i nie inaczej jest w nowo rozpoczynającym się sezonie. W ostatnim czasie umowy sponsoringowe podpisały Abakus, Bogdański, Premium Grodzki oraz Wiśniowski.

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – ruszyła sprzedaż biletów!

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – ruszyła sprzedaż biletów!

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 odbędzie się w dniach 15–16 października 2025 w Hotelu Vienna House Andel`s Łódź. Serdecznie zachęcamy do wzięcia udziału w tym wydarzeniu.

Arkadiusz Muś założy partię polityczną?

Arkadiusz Muś założy partię polityczną?

W ostatnich dniach media obiegła informacja o tym, że na horyzoncie pojawiła się nowa partia polityczna, której inicjatorem miałby być Arkadiusz Muś, właściciel Press-Glass.