AGC, jeden z największych producentów szkła, podało wyniki ze sprzedaży za rok 2023. Spółka odnotowała w zakończonym sezonie niewielkie spadki.
AGC z siedzibą w Tokio w Japonii podliczyło rok 2023 pod kątem finansowym. Był to sezon, w którym koncern zanotował niewielkie spadki przychodów ze sprzedaży i wyniku operacyjnego. Sprzedaż netto w 2023 r. wyniosła 2019,25 mld jenów (ok. 54,19 mld zł) w stosunku do 2055,87 mld jenów (ok. 55,17 mld zł) rok wcześniej, czyli była niższa o 0,8 proc. Spółka zanotowała także spadek zysku operacyjnego na poziomie 30 proc. W zakończonym roku jest to wynik 128,77 mld jenów (3,45 mld zł) w stosunku do 183,94 mld jenów (ok 4,93 mld zł).
Sprzedaż w poszczególnych segmentach
Spółka podała także wyniki poszczególnych segmentów, czyli m.in. szkła architektonicznego. Tutaj również AGC odnotowało spadek – na poziomie 1,5 proc. W zakończonym roku sprzedaż netto szkła architektonicznego wyniosła 476,3 mld jenów (ok. 12,75 mld zł) w stosunku do 483,7 mld jenów (ok. 12,96 mld zł) w roku 2022. Zaledwie o 0,1 proc. wzrósł zysk operacyjny. W 2023 r. wyniósł 32,8 mld jenów (ok. 880 mln zł) w porównaniu do 32,7 mld (ok. 880 mln zł). Szkło architektoniczne oraz automotive stanowią największe pod względem sprzedaży segmenty w AGC.
Przyczyny i prognozy
Zarząd przyznaje, że w Europie i Stanach Zjednoczonych spadek wartości przychodów spowodowany był zmniejszonym wolumenem sprzedaży, a także widocznym w Europie spadkiem cen, co było efektem spowolnienia gospodarczego. Inaczej było w Azji, gdzie AGC odnotowało wzrost. Wpłynęły na to wyższe ceny w porównaniu z 2022 r., mimo iż również na rynkach azjatyckich zmniejszyły się dostawy szkła architektonicznego. Spółka spodziewa się, że w tym roku w Europie mimo osłabienia gospodarczego, rosnąć będzie popyt na szkło do budynków remontowanych. Szczególną popularnością cieszyć się mają wyroby o wysokiej izolacyjności.
AGC podsumowuje, że w roku obrotowym 2023 w światowej gospodarce w niektórych regionach, w tym Stanach Zjednoczonych, pojawiały się oznaki ożywienia. Jednak na ogólny negatywny wynik wpływ miały czynniki, takie jak spowolnienie gospodarcze w Chinach, sytuacja w Rosji i Ukrainie, a także zacieśnienie polityki pieniężnej w Stanach Zjednoczonych i Europie.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".