AGC notuje wzrost sprzedaży, ale spadek zysku

Autor: |Data publikacji:

AGC poinformowało o wynikach z pierwszego półrocza. Spółka notuje wyższą wartość sprzedaży, choć niższy jest zysk.

Technovation Center (Centrum Badań) AGC w Gosselies w Belgii.

AGC, dostawca przede wszystkim szkła płaskiego, poinformowało, że w okresie od stycznia do końca czerwca przychody ze sprzedaży wyniosły 985,31 mld jenów (ok. 28,06 mld zł). To wzrost w stosunku do roku ubiegłego, wówczas wynik ze sprzedaży wynosił 978,34 mld jenów (ok. 27,86 mld zł). Niższy jest jednak zysk operacyjny, w pierwszym półroczu bieżącego roku wyniósł on 64,33 mld jenów (ok. 1,8 mld zł), natomiast w roku ubiegłym była to kwota 115,34 mld jenów (3,29 mld zł). AGC prognozuje, że cały rok 2023 zakończy  sprzedażą na poziomie 2050 mld jenów (ok. 58 mld zł), będzie to wzrost o 0,7 proc. Jednak firma spodziewa się, że zysk operacyjny wyniesie 150 mld jenów (ok. 4,27 mld zł). Będzie to oznaczało spadek o ponad 18 proc. w stosunku do roku 2022.

Szkło architektoniczne z mniejszym zyskiem

AGC poinformowało również o wynikach w poszczególnych segmentach. Jeśli chodzi o szkło architektoniczne, to wartość sprzedaży dla klientów zewnętrznych w pierwszym półroczu wyniosła 239,17 mld jenów (ok. 6,81 mld zł). Z kolei zysk operacyjny wyniósł 18,59 mld jenów (ok. 530 mln zł). W roku ubiegłym wartość sprzedaży to 225,23 mld jenów (ok. 6,42 mld zł), a zysk operacyjny wyniósł 20,48 mld jenów (ok. 580 mln zł).

 

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".