AGC notuje rekordowe zyski

Autor: |Data publikacji:

AGC podsumowało pierwsze sześć miesięcy tego roku. W tym okresie koncern zanotował wzrost sprzedaży netto o ok. 24 proc.

AGC minione półrocze z pewnością może zaliczyć do udanych. Firma zanotowała znaczący wzrost wartości sprzedaży netto. W tym roku wyniósł on 811,33 mld jenów (ok. 28,58 mld zł) w porównaniu do 654,54 mld (ok. 23 mld zł) w roku 2020. Jednak wyjątkowo duży był zysk operacyjny, AGC podaje że wzrost był na poziomie 362 proc. W pierwszym półroczu 2021 r. wyniósł on 95,2 mld jenów (ok. 3,35 mld zł) w stosunku do 20,57 mld jenów (ok. 725 mln zł) w analogicznym okresie rok wcześniej.

AGC przekazało także informację na temat wyników w poszczególnych segmentach. Jeśli chodzi o produkcję szkła – jest to wyrób, który trafia zarówno do branży budowlanej, motoryzacyjnej, jak i do przemysłu – to obecnie wartość sprzedaży wyniosła 371,74 mld jenów (ok. 13 mld zł) w porównaniu do 294,21 mld (ok. 10,36 mld zł) w roku 2020. Natomiast zysk operacyjny w pierwszym półroczu 2021 wyniósł 20,3 mld jenów (ok. 715 mln zł) w porównaniu do 20,75 mld jenów (ok. 731 mln zł) w roku poprzednim.

Grupa poinformowała także, jakie prognozuje wyniki jeśli chodzi o cały rok. AGC zakłada, że przychody ze sprzedaży netto za 2021 r. wyniosą 1,670 bilionów jenów (ok. 58,83 mld zł), z kolei zysk operacyjny wyniesie 180 mld jenów (ok. 6,34 mld zł).

Zobacz również

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.