AGC podsumowało pierwsze sześć miesięcy tego roku. W tym okresie koncern zanotował wzrost sprzedaży netto o ok. 24 proc.
AGC minione półrocze z pewnością może zaliczyć do udanych. Firma zanotowała znaczący wzrost wartości sprzedaży netto. W tym roku wyniósł on 811,33 mld jenów (ok. 28,58 mld zł) w porównaniu do 654,54 mld (ok. 23 mld zł) w roku 2020. Jednak wyjątkowo duży był zysk operacyjny, AGC podaje że wzrost był na poziomie 362 proc. W pierwszym półroczu 2021 r. wyniósł on 95,2 mld jenów (ok. 3,35 mld zł) w stosunku do 20,57 mld jenów (ok. 725 mln zł) w analogicznym okresie rok wcześniej.
AGC przekazało także informację na temat wyników w poszczególnych segmentach. Jeśli chodzi o produkcję szkła – jest to wyrób, który trafia zarówno do branży budowlanej, motoryzacyjnej, jak i do przemysłu – to obecnie wartość sprzedaży wyniosła 371,74 mld jenów (ok. 13 mld zł) w porównaniu do 294,21 mld (ok. 10,36 mld zł) w roku 2020. Natomiast zysk operacyjny w pierwszym półroczu 2021 wyniósł 20,3 mld jenów (ok. 715 mln zł) w porównaniu do 20,75 mld jenów (ok. 731 mln zł) w roku poprzednim.
Grupa poinformowała także, jakie prognozuje wyniki jeśli chodzi o cały rok. AGC zakłada, że przychody ze sprzedaży netto za 2021 r. wyniosą 1,670 bilionów jenów (ok. 58,83 mld zł), z kolei zysk operacyjny wyniesie 180 mld jenów (ok. 6,34 mld zł).
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".