Abakus znakomicie rozpoczął sezon 2021

Red.: PG |Data publikacji: 2021-06-10

Firma Abakus bardzo dobrze rozpoczęła sezon 2021. W pierwszych miesiącach roku firma odnotowała znaczny wzrost przychodów. W poprzednim roku firma również odnotowała wzrosty, choć znacznie skromniejsze.

Jak poinformowali nas przedstawiciele Abakusa, producenta stolarki PCW i aluminiowej, firma odnotowała znaczny wzrost przychodów w sezonie 2021. W okresie od stycznia do końca maja był on o 32 proc. wyższy niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Sezon 2020 firma również zakończyła wzrostami, ale były one znacznie mniej spektakularne niż dotychczasowe wyniki w tym roku. Przychód w 2020 roku wyniósł 133,5 mln zł, co oznaczało wzrost o niecałe 6 proc. w porównaniu z rokiem 2019 (126,3 mln zł). W poprzednim sezonie udział eksportu wyniósł 48 proc. w porównaniu do 47 proc. w roku 2019.

Abakus na ten rok prognozował kolejne wzrosty – przychód na koniec roku miał przekroczyć barierę 150 mln zł, a eksport stanowić połowę sprzedaży. Przewidywania zakładają zatem wzrost na poziomie ok. 12 proc., co w porównaniu z dotychczasową dynamiką wzrostu przychodów wydaje się dość skromnym założeniem.  

Abakus zainwestował niedawno w swoją flotę samochodową – producent postawił na markę VOLVO i jej samochód dostawczy roku 2021 Volvo FH. Pisaliśmy o tym TUTAJ. Niedawno firma informowała również, że posiada teraz status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu przepisów Ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych. Status dużego przedsiębiorcy został nabyty w wyniku przekroczenia pułapu zatrudnienia powyżej 250 pracowników w 2019 i 2020 roku.

Kamil Grodecki, szef Abakusa, podzielił się z czytelnikami Forum Branżowe, swoimi spostrzeżeniami na temat sytuacji rynkowej. Zwraca on uwagę na niestabilność kalkulacji kosztowych, która pożera rentowność zleceń zakontraktowanych wcześniej.

Tracimy swoją marżę

Zobacz również

Nowe Centrum Badawczo-Rozwojowe Deforu

Nowe Centrum Badawczo-Rozwojowe Deforu

Defor planuje zbudowanie Centrum Badawczo-Rozwojowego. Będzie się tam znajdowało m.in. laboratorium do badania fasad.

Vikking wzmacnia dział handlowy

Vikking wzmacnia dział handlowy

Od początku czerwca 2021 roku Mateusz Pniak obejmuje stanowisko regionalnego managera sprzedaży na terenie południowej Polski. Do zadań nowego pracownika będzie należało promowanie marki VIKKING jako producenta drzwi kompozytowych oraz okien o unikalnej strukturze Real Wood.  

AGC sprzedaje swoje zakłady w USA

AGC sprzedaje swoje zakłady w USA

AGC sprzedaje trzy fabryki produkujące szkło budowlane w USA. Nabywcą jest Cardinal, wartość transakcji t 450 mln dol.

1