Firma Abakus bardzo dobrze rozpoczęła sezon 2021. W pierwszych miesiącach roku firma odnotowała znaczny wzrost przychodów. W poprzednim roku firma również odnotowała wzrosty, choć znacznie skromniejsze.
Jak poinformowali nas przedstawiciele Abakusa, producenta stolarki PCW i aluminiowej, firma odnotowała znaczny wzrost przychodów w sezonie 2021. W okresie od stycznia do końca maja był on o 32 proc. wyższy niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Sezon 2020 firma również zakończyła wzrostami, ale były one znacznie mniej spektakularne niż dotychczasowe wyniki w tym roku. Przychód w 2020 roku wyniósł 133,5 mln zł, co oznaczało wzrost o niecałe 6 proc. w porównaniu z rokiem 2019 (126,3 mln zł). W poprzednim sezonie udział eksportu wyniósł 48 proc. w porównaniu do 47 proc. w roku 2019.
Abakus na ten rok prognozował kolejne wzrosty – przychód na koniec roku miał przekroczyć barierę 150 mln zł, a eksport stanowić połowę sprzedaży. Przewidywania zakładają zatem wzrost na poziomie ok. 12 proc., co w porównaniu z dotychczasową dynamiką wzrostu przychodów wydaje się dość skromnym założeniem.

Abakus zainwestował niedawno w swoją flotę samochodową – producent postawił na markę VOLVO i jej samochód dostawczy roku 2021 Volvo FH. Pisaliśmy o tym TUTAJ. Niedawno firma informowała również, że posiada teraz status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu przepisów Ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych. Status dużego przedsiębiorcy został nabyty w wyniku przekroczenia pułapu zatrudnienia powyżej 250 pracowników w 2019 i 2020 roku.
Kamil Grodecki, szef Abakusa, podzielił się z czytelnikami Forum Branżowe, swoimi spostrzeżeniami na temat sytuacji rynkowej. Zwraca on uwagę na niestabilność kalkulacji kosztowych, która pożera rentowność zleceń zakontraktowanych wcześniej.
Zobacz również
Dekarz wicemistrzem Europy, biegi niepodległości – branża stolarki wspiera sport
Firmy branży stolarki od lat są solidnym wsparciem dla wszelkich inicjatyw sportowych w naszym kraju. Zebraliśmy najświeższe aktywności. W tym odcinku piszemy głównie o mniejszych firmach z naszego świata, które sponsorują lokalne drużyny i wydarzenia sportowe.
Międzynarodowa konferencja Roto tym razem w Polsce
Międzynarodowy Dzień Prasy Branżowej to coroczne wydarzenie organizowane przez Roto Frank Holding AG. W tym roku impreza odbyła się po raz pierwszy w Polsce.
Forum Biznesu o nowych rynkach eksportowych i szansach polskich firm
Zakończyła się 6. edycja Forum Biznesu organizowanego przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu. Wśród prelegentów nie zabrakło przedstawicieli branży stolarki.


