Związki namawiają do wymiany stolarki

Autor: |Data publikacji:

Niemiecki związek Verband Fenster + Fassade intensywnie promuje walory użytkowe nowoczesnych okien, skupiając się obecnie na ich dźwiękoszczelności. To część ogólnoniemieckiej akcji „Okna mogą więcej”. W podobnym tonie utrzymana jest polska kampania „Wymiana stolarki + Dobry montaż” Związku POiD.

Związek VFF rozpoczął swoją kampanię pod koniec marca. Wówczas na największych niemieckich dworcach kolejowych pojawiły się wielkoformatowe bilbordy, a na ekranach wyświetlane były spoty reklamowe. Związek mocno promuje ją również za pośrednictwem mediów społecznościowych. Kampania ma na celu zwrócenie uwagi opinii publicznej na zalety nowoczesnych okien oraz korzystne dotacje na wymianę energooszczędnej stolarki. W Niemczech od początku tego roku można uzyskać ulgi podatkowe na renowację budynków, w tym wymianę stolarki. Rozłożona na 3 lata ulga podatkowa zmniejsza koszt wymiany o 20 proc. i obowiązuje do kwoty 200 tys. euro.

Niemieckiemu związkowi szyki pokrzyżowała pandemia koronawirusa – start kampanii zbiegł się z jej początkiem.

Frank Lange, dyrektor zarządzający VFF:

Jeżeli mielibyśmy w ograniczaniu kontaktów i zaleceniach dotyczących pozostania w domu szukać czegoś dobrego, to pewnie tym pozytywem jest fakt, że mieszkańcy są bardziej niż dotąd świadomi znaczenia swoich czterech ścian. Być może jest to również czas, w którym renowacja okien nabiera większego znaczenia.

Organizacja nie zrezygnowała ze swoich planów i rozpoczęła kampanię zgodnie z pierwotnym planem. Zmieniła jednak nieco jej komunikację, tworząc bardzo ciekawy spot dotyczący znaczenia okien w dobie pandemii:

Podobnym pod względem założeń kluczem poszedł Związek Polskie Okna i Drzwi, który w lipcu uruchomił swoją akcję „Wymiana stolarki + Dobry montaż” (o jej starcie pisaliśmy TUTAJ). Roczna akcja informacyjno-marketingowa również ma namawiać do wymiany okien i drzwi. Jednym z argumentów do tego ma być program „Czyste Powietrze”, w ramach którego można otrzymać dofinansowanie na termomodernizację budynku. Podobnie jak w przypadku kampanii VFF komunikowane będą również korzyści z posiadania nowoczesnej stolarki.

Jak zatem widać, potrzeby komunikowania zalet nowoczesnej stolarki i powiązanie ich z rządowymi programami termomodernizacyjnymi są zbieżne na różnych rynkach. Każda taka akcja przynosi korzyści całej branży, gdyż poszczególni dostawcy i producenci nie muszą samodzielnie przekonywać opinię publiczna o zaletach współczesnych okien i drzwi.

 

 

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".