Polscy producenci drzwi mają powody do zadowolenia. W pierwszych 5 miesiącach tego roku wyprodukowali znacznie więcej drzwi niż w ubiegłym roku. Znakomicie prezentował się też eksport.
Polskie firmy w okresie od stycznia do maja 2021 roku wyprodukowały 4,26 mln drzwi. Oznaczało to wzrost o blisko 18 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Gdyby porównać ten wynik do bardziej miarodajnego roku 2019 (brak zmiennej w postaci pandemii), to również mamy do czynienia ze wzrostami – wyniosły one ponad 7 proc.
Okazuje się, że siłą napędową branży drzwiowej był w tym czasie eksport, który odnotował znaczący wzrost. W ujęciu ilościowym sprzedaż zagraniczna polskich drzwi wzrosła aż o 34 proc. w porównaniu z 2020 rokiem. Jeszcze bardziej imponujące wzrosty odnotowano w przypadku drzwi drewnianych – wyniosły one aż 37,2 proc. (+31 proc. więcej w porównaniu z okresem styczeń-maj 2019). Drzwi drewniane stanowią w ujęciu ilościowym ok. ¾ polskiego rynku drzwi.
Więcej na temat polskiego rynku drzwi oraz sprzedaży zagranicznej można posłuchać w najnowszym odcinku podcastu „Plusy, minusy. Analizy branży stolarki”, który swoją premierę miał tradycyjnie w pierwszą środę miesiąca. Omawiane w tym odcinku dane pochodzą z najnowszego raportu Centrum Analiz Branżowych pt. „Rynek drzwi w Polsce. Edycja 2021”, który w tym miesiącu będzie miał swoją premierę.
Zobacz również
Nowe „Vademecum: montaż stolarki” dostępne na naszym portalu
„Vademecum: montaż stolarki” to praktyczny przewodnik po aktualnych standardach i technologiach montażu okien, również wielkogabarytowych.
Już niedługo webinarium IT W STOLARCE – szybkie wdrożenia, realne korzyści
Już we wtorek, 24 czerwca, wspólnie z Miquido zorganizujemy dla Was webinarium "IT w stolarce - szybkie wdrożenia, realne korzyści". Opowiemy Wam jak szybko i bezpiecznie wymienić system IT, który wspiera zarządzanie i produkcję.
Relacja z jubileuszowej edycji targów R+T Asia 2025
W dniach 26–28 maja w Szanghaju odbyła się 20. edycja targów R+T Asia. Tegoroczna odsłona wydarzenia zbiegła się z 60-leciem globalnej marki R+T.