Somfy podsumowało właśnie I kwartał. Spółka odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży na poziomie niemal 30 proc. w porównaniu do roku 2020.
Somfy podało, że sprzedaż w pierwszych trzech miesiącach tego roku wyniosła 375,7 mln euro. W roku ubiegłym była to wartość 291,3 mln euro, co oznacza wzrost o 29 proc. Wyższy popyt na swoje produkty Somfy notuje już od drugiej połowy roku 2020, a w I kwartale tego roku widać kontynuację tego trendu. Spółka ocenia, że wzrost w styczniu i w lutym był na poziomie 16,3 proc. W marcu sprzedaż była wyższa aż o 57,8 proc., jednak w tym wypadku mamy do czynienia z efektem niskiej kwoty bazowej, w marcu 2020 r. dane były wyjątkowo niekorzystne.
W pierwszych trzech miesiącach tego roku we wszystkich regionach Somfy zanotowało wzrost, był on na poziomie powyżej 10 proc. Jeśli chodzi o przychody w Europie Wschodniej i Centralnej (w tym w Polsce), to firma ocenia, że wzrost był o 19,5 proc. Jednak Somfy podkreśla, że ten region w roku ubiegłym jako jeden z niewielu notował wzrost ze sprzedaży, co oznacza wysoką bazę do porównania. Stąd te wyniki obecne nie są tak spektakularne, bo w tym rejonie Europy nie były notowane spadki. Jeśli chodzi o inne obszary geograficzne, to w Północnej Europie sprzedaż była wyższa o 41,7 proc. w Ameryce Północnej o 32,8 proc., w Południowej Europie – o 30,1 proc., a we Francji – o 30 proc.
Zarząd prognozuje, że wzrost przychodów ze sprzedaży firma będzie notowała także w II kwartale, jeśli oczywiście nie zmieni się znacząco otoczenie biznesowe. W tym okresie znów dane będą porównywane do niskich wyników z roku 2020 i ponownie będzie widać efekt niskiej bazy. Firma ocenia, że w II połowie roku wyniki mogą być już gorsze, bo ten efekt bazy w tym okresie będzie odwrócony – firma notowała wysokie przychody w drugiej połowie 2020 r.
Somfy zauważa także problemy, jeśli chodzi o rynek komponentów elektronicznych do produkcji. Rynek boryka się z niedoborem określonych materiałów, a przedstawiciele firmy uważają, że te problemy będą się nasilać w kolejnych miesiącach. Może to w przyszłości powodować zakłóceniami w terminach dostaw dla klientów.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".