Znakomite wyniki eksportu polskiej stolarki do Niemiec

Autor: |Data publikacji:

Od stycznia do września 2022 roku znacząco wzrósł eksport polskich okien i drzwi z tworzyw sztucznych do Niemiec. Jak wynika z danych, które zostały podane w podcaście „Plusy, minusy. Analizy branży stolarki”, w każdym z analizowanych kwartałów dynamika wzrostu była na wysokim poziomie.

Gdy sprzedaż krajowa stolarki z PCW słabła w 2022 roku, tak w eksporcie do Niemiec nie widać było osłabienia. Co ważne, dotyczy to zarówno sprzedaży w ujęciu nie tylko wartościowym, ale także ilościowym. Dane te omówili Maksymilian Miros (Centrum Analiz Branżowych) i Paweł Gregorczyk (Forum Branżowe) w swoim podcaście  „Plusy, minusy. Analizy branży stolarki”.

W okresie od stycznia do września 2022 roku w ujęciu ilościowym sprzedano w Niemczech o 11,6 proc. okien i drzwi z PCW więcej, niż w analogicznym okresie roku 2021. Najlepszy pod tym względem okazał się II kwartał, gdzie wzrosty były na poziomie 13,7 proc., ale w tym czasie w każdym kwartale wzrosty były dwucyfrowe.

Pod względem wartościowym z kolei najlepszy okazał się II kwartał, w którym odnotowano wzrost na poziomie 35,1 proc. Analizując okres od stycznia do września 2022 roku odnotowano z kolei wzrost na poziomie 34,2 proc. Dane te współgrają z przedstawioną w tym samym odcinku podcastu informacjami o niemieckim rynku stolarki, który w trzech pierwszych kwartałach 2022 roku również odnotował wzrosty, zarówno w ujęciu ilościowym jak i wartościowym (więcej na ten temat pisaliśmy TUTAJ).

Więcej na ten temat w audycji:

Polecamy również poprzednie odcinku naszego podcastu, w którym znajdą Państwo bogatą wiedzę o rynku stolarki:

Zobacz również

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.