Znaczący wzrost sprzedaży uszczelek

Autor: |Data publikacji:

Sanok Rubber podsumował pierwszy kwartał tego roku. Firma podała, że w pierwszych trzech miesiącach przychody ze sprzedaży wyniosły 280, 7 mln zł. W roku poprzednim było to zaledwie 245 mln zł.

Sanok Rubber jest przedsiębiorstwem, które dostarcza komponenty do kilku branż. Jeśli chodzi o stolarkę otworowa, dla której firma produkuje uszczelki, to jej udział nie jest zbyt imponujący. Spółka podała właśnie, że w I kwartale tego roku osiągnęła przychody ze sprzedaży uszczelek w wysokości 15,3 mln zł. W roku ubiegłym w analogicznym okresie sprzedaż uszczelek do stolarki wyniosła w sumie 12,4 mln zł, a to oznacza, że obecnie mamy do czynienia z 23-procentowym wzrostem w tym segmencie.

W I kwartale tego roku największa była sprzedaż uszczelek na rynku polskim: tu firma miała wynik 12,3 mln zł. Do krajów Unii Europejskiej sprzedano za 1,7 mln zł, do Europy Wschodniej za 975 tys., a na pozostałe rynki za 269 tys. zł. Natomiast rok temu rynek krajowy dał wynik 10,4 mln zł, rynek Unii Europejskiej to 589 tys. zł, Europa Wschodnia to kwota 925 tys. zł i pozostałe rynki to 548 tys. zł. Jest to, jak widać w niektórych przypadkach, duża z zmiana, szczególnie jeśli spojrzeć na wyniki sprzedaży w Unii Europejskiej.

Warto sprawdzić też, jak wyglądała sprzedaż eksportowa wszystkich wyrobów Sanok Rubber. W sumie, w I kwartale wyniosła ona 196 mln zł, podczas gdy w roku 2018 była to kwota 168,3 mln zł. Te liczby oznaczają ponad 16-procentowy wzorst sprzedaży eksportowej tej Spółki. Osiągnęła ona największy przychód ze sprzedaży w Unii Europejskiej – 147,6 mln zł, podczas gdy w roku poprzednim była to wartość 125,4 mln zł.

Na obecne wyniki Sanok Rubber z pewnością wpływ miały działania podjęte w minionym roku. Przede wszystkim firma pod koniec 2018 r. rozpoczęła budowę hali produkcyjnej z częścią magazynową. Poza tym w grudniu ubiegłego roku przedsiebiorstwo otworzyło zakład produkcyjno-handlowy w Meksyku.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".