Yawal, Aluprof i Awilux realizują plany w USA mimo pandemii

Autor: |Data publikacji:

Oficjalnie swoją działalność w Stanach Zjednoczonych zaczął Yawal. Obecnie za ocean trafiają już rozwiązania dwóch polskich systemodawców z aluminium.

W Stanach Zjednoczonych obecnie jest trudna sytuacja ze względu na liczne przypadki zarażeń koronawirusem. Jednak Yawal, mimo tych niesprzyjających okoliczności, oficjalnie otworzył w połowie maja swoje biuro w Nowym Jorku. O obecności firmy w USA pisaliśmy już TUTAJ. Nie jest to więc decyzja przypadkowa, a realizacja planu sukcesywnego wchodzenia na rynek amerykański.

Dyrektorem do spraw rozwoju został Ken Cariello, którego prasa amerykańska nazywa „weteranem w branży” ze względu na jego bogate doświadczenie. Yawal USA założyła Karolina Mzyk-Callias, która także pełni funkcję przewodniczącej rady doradczej w firmie. Początkowo Yawal proponuje systemy do okien i drzwi przesuwnych, przeznaczone do budownictwa mieszkaniowego.

Daniel Kuna, Yawal USA
Yawal S.A. realizuje swoją politykę rozwoju pomimo obecnych problemów z gospodarką światową. Zaobserwowaliśmy wprawdzie ostrożność w podejmowaniu decyzji poprzez klientów i inwestorów w USA oraz większe nastawienie na systemodawców krajowych, niemniej Yawal notuje na rynku amerykańskim wzrosty. Paradoksalnie możemy powiedzieć, że sytuacja ekonomiczna wywołana COVID-19 nam „sprzyja”. Ze względu na pewnego rodzaju zatrzymanie, nastąpiło swoiste przetasowanie graczy rynkowych. Klienci i inwestorzy zaczęli szukać nowych dostawców, z czego skrupulatnie korzystamy. Największym ograniczeniem jest oczywiście lockdown uniemożliwiający organizowanie bezpośrednich spotkań, aczkolwiek powoli kolejne stany odmrażają gospodarkę i wznawiają swoją działalność.

Jak inne, polskie firmy oceniają obecnie sytuację na rynku amerykańskim?

Rafał Majza, Aluprof
Obserwujemy pewne utrudnienia w bieżącej realizacji zadań, przede wszystkim spowodowane wstrzymaniem inwestycji budowlanych na przełomie marca i kwietnia ze względu na COVID-19. Jednak wskutek odmrożenia tej istotnej dla rynku amerykańskiego gałęzi gospodarki, to począwszy od połowy maja budowy sukcesywnie są wznawiane. Od pewnego czasu obserwujemy wzrost zainteresowania i zwiększenie liczby zapytań ofertowych na projekty planowane w roku 2021. Choć obecna sytuacja powoduje pewną nerwowość na rynku i większą walkę cenową, to lokalni producenci korzystający z oferowanych przez nas produktów również powrócili do prowadzenia działalności. Aktualnie jesteśmy w procesie uzupełniania naszego portfela zamówień na II połowę 2021 roku.

Marek Sprengel, Awilux
Jeżeli chodzi o sprzedaż okien na rynek amerykański w pierwszym kwartale 2020 roku – nie odczuliśmy tutaj ani spadków, ani wzrostów. W tym okresie trwały przygotowania do realizacji dużego zamówienia dotyczącego dostawy stolarki okiennej Awilux do renowacji luksusowego apartamentowca. Samo zamówienie wpłynęło do nas natomiast już na początku drugiego kwartału. Sporą niedogodność stanowi brak możliwości bezpośrednich spotkań z naszymi obecnymi i potencjalnymi partnerami biznesowymi na tamtym rynku oraz brak informacji na temat tego, kiedy takie spotkania będą możliwe. Liczymy jednak na to, że sytuacja będzie powoli wracała do normy.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".