XI Kongres Stolarki Polskiej za nami

Autor: |Data publikacji:

XI Kongres Stolarki odbył się 15 czerwca, jednak po raz pierwszy spotkanie miało formę cyfrową, a uczestnicy śledzili spotkanie na ekranach komputerów czy smartfonów.

W tym roku, ze względu na warunki pandemiczne, spotkanie odbyło się online. Na platformie YouTube oraz za pośrednictwem Facebooka można było obejrzeć prezentacje przygotowane przez ekspertów, a których do udziału zaprosił związek POiD.

Gości powitał Janusz Komurkiewicz, prezes związku Polskie Okna i Drzwi. Przypomniał, że w tym roku obchodzimy 25-lecie powstania POiD – organizacji zrzeszającej przedstawicieli branży stolarki otworowej. Obecnie do związku należy 100 firm, to dostawcy komponentów i producenci.

Kongres Stolarki Polskiej składa się zwykle z kilku bloków tematycznych i wykładów. Tak było również i tym razem. Pierwszy blok zatytułowany był „Trendy: Wpływ trendów na budowanie odporności w czasach kryzysu”. Temat ten podjęty był w różnych wymiarach. W pierwszej kolejności omówione zostały trendy gospodarcze. Wykład na ten temat przedstawił Witold Orłowski, główny doradca ekonomiczny PwC Polska . Przedstawił obecną sytuację ekonomiczną, zwrócił uwagę na wpływ pandemii na gospodarkę w Polsce i w Europie. Zauważył, że coraz większą rolę w każdej dziedzinie życia odgrywać będzie digitalizacja. Według Orłowskiego, należy się spodziewać zmian w obszarze konsumenta, produktu, wytwarzania i państwa.

Cyfryzacja – ten trend omówił z kolei Jarosław Sokolnicki, Head of Microsoft Technology Center. Wskazał, że w transformacji technologicznej na pierwszym miejscu należy się skupić na kliencie. Przytoczył przykład udanej digitalizacji w branży stolarki, to współpraca firmy Tedee i Gerdy, które opracowały zamek sterowany za pomocą aplikacji w telefonie. O cyfryzacji mówiła także Adrianna Kicińska, której wykład nosił tytuł „Nowe modele biznesowe. Wpływ cyfryzacji na kulturę biznesową”. Kicińska wskazywała, że dobra kultura biznesowa może być źródłem wysokiej konkurencyjności.

Zielony Ład – to kolejny temat podnoszony w ramach bloku o trendach. O najważniejszych cechach programu, aspektach prawnych i korzyściach dla branży stolarki otworowej mówiły Magdalena Hilgner i Katarzyna Kłaczyńska-Lewis z kancelarii EY.

Kolejny blok to: Inspiracje: „Zaangażowanie i motywacja jako podstawa elastycznej organizacji radzącej sobie w czasach kryzysu”. Prezentację poprowadzili Nadia Kirov i Nikolay Kirow.

Ostatni punkt spotkania, to uroczysta gala XI Kongresu Stolarki. W tym roku przyznane zostały tytuły Członka Honorowego dwóm osobom – Krzysztofowi Domareckiemu z Seleny oraz Andrzejowi Wiśniowskiemu z Wiśniowskiego. Z kolei nagrodę Orły Polskiej Stolarki otrzymały w tym roku dwie firmy: Krispol i Oknoplast. Poznaliśmy także zwycięzców nowego konkursu: POID Building Awards 2021.  Poniżej kategorie i nagrodzone firmy:

  • Okna i drzwi balkonowe: Fakro
  • Drzwi zewnętrzne i bramy: Hörmann
  • Drzwi wewnętrzne: Porta
  • Automatyka budynkowa: Somfy
  • Systemy fasadowe: Yawal

 

Zobacz również

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.