Jak podaje niemiecki Federalny Urząd Statystyczny, tamtejszy rynek budowlany w 2020 roku zaliczył wzrost sprzedaży o 4,9 proc. w porównaniu z rokiem 2019. Jest to już ósmy rok z rzędu, który niemiecka budowlanka zamyka ze wzrostem.
W grudniu 2020 r. wyniki sprzedaży w sektorze budowlanym były o 18 proc. wyższe niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Największy wzrost odnotowała sprzedaż stolarki budowlanej, która w grudniu 2020 była wyższa o prawie 42 proc. w porównaniu ze sprzedażą w grudniu 2019 roku. Dodatkowo liczba zatrudnionych w sektorze wzrosła w porównaniu z rokiem ubiegłym o 1,5 proc.
Wzrosty odczuwają także producenci okuć. Jak wynika z ankiety Arbeitskreis Baubeschlag (AKB, stowarzyszenia sprzedawców okuć), 68 proc. członków AKB ocenia obecną sytuację w branży jako „zadowalającą”, 32 proc. jako „dobrą”. Nikt nie określił jej jako „złą”. Prawie trzy czwarte wyspecjalizowanych sprzedawców okuć budowlanych wyraziło również optymizm na I półrocze 2021 r. i oczekuje dalszego wzrostu lub rozwoju na poziomie roku ubiegłego.
Trend sprzedaży w roku 2020 został oceniony jako „korzystniejszy” przez niecałe 60 proc. sprzedawców specjalistycznych okuć budowlanych, podczas gdy 24 procent oceniło go jako „bez zmian”. Jednak 16,5 proc. specjalistycznych sprzedawców okuć budowlanych również musiało pogodzić się ze spadkiem sprzedaży. Udział e-commerce w sprzedaży ogółem wynosi średnio około 16 proc., co daje wyraźny wzrost z niewiele ponad 14,5 proc. w zeszłym roku
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".