Jak podaje niemiecki Federalny Urząd Statystyczny, tamtejszy rynek budowlany w 2020 roku zaliczył wzrost sprzedaży o 4,9 proc. w porównaniu z rokiem 2019. Jest to już ósmy rok z rzędu, który niemiecka budowlanka zamyka ze wzrostem.

W grudniu 2020 r. wyniki sprzedaży w sektorze budowlanym były o 18 proc. wyższe niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Największy wzrost odnotowała sprzedaż stolarki budowlanej, która w grudniu 2020 była wyższa o prawie 42 proc. w porównaniu ze sprzedażą w grudniu 2019 roku. Dodatkowo liczba zatrudnionych w sektorze wzrosła w porównaniu z rokiem ubiegłym o 1,5 proc.
Wzrosty odczuwają także producenci okuć. Jak wynika z ankiety Arbeitskreis Baubeschlag (AKB, stowarzyszenia sprzedawców okuć), 68 proc. członków AKB ocenia obecną sytuację w branży jako „zadowalającą”, 32 proc. jako „dobrą”. Nikt nie określił jej jako „złą”. Prawie trzy czwarte wyspecjalizowanych sprzedawców okuć budowlanych wyraziło również optymizm na I półrocze 2021 r. i oczekuje dalszego wzrostu lub rozwoju na poziomie roku ubiegłego.
Trend sprzedaży w roku 2020 został oceniony jako „korzystniejszy” przez niecałe 60 proc. sprzedawców specjalistycznych okuć budowlanych, podczas gdy 24 procent oceniło go jako „bez zmian”. Jednak 16,5 proc. specjalistycznych sprzedawców okuć budowlanych również musiało pogodzić się ze spadkiem sprzedaży. Udział e-commerce w sprzedaży ogółem wynosi średnio około 16 proc., co daje wyraźny wzrost z niewiele ponad 14,5 proc. w zeszłym roku
Zobacz również
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.
OFS 2025 – fotorelacja (druga część)
Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.
Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych
DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.


