Wzrost sprzedaży uszczelek w Sanok Rubber

Autor: |Data publikacji:

Sanok Rubber podsumował rok pod względem handlowym. Przychody ze sprzedaży wyniosły 678,7 mln zł i były niższe o niecałe 9 proc. w stosunku do roku 2019.

Sanok Rubber poinformował, że przychody ze sprzedaży w minionym roku wyniosły 678,71 mln zł w porównaniu do 745,05 mln zł. Zarząd jednak ocenia, że te wyniki są zadowalające, biorąc pod uwagę fakt, że miniony rok był trudny, szczególnie jeśli chodzi o segment motoryzacji. Natomiast firma miała wyższy zysk netto, w minionym roku wyniósł on 43,29 mln zł w porównaniu do 34,32 mln w 2019 r. Wynik EBITDA w 2020 to wartość 104,82 mln zł w stosunku do 98,15 mln zł w 2019 r.

Spółka podała także wyniki z podziałem na poszczególne segmenty. Generalnie w dziale budowlanym przychody wyniosły 103,05 mln zł w porównaniu do 107,08 mln zł. W tej grupie znajdują się uszczelki samoprzylepne i przeznaczone do produkcji stolarki.

Jeśli chodzi o uszczelki do okien i drzwi, to przychody za rok 2020 wyniosły 53,68 mln zł w porównaniu do 51,59 mln zł w 2019 r. Sanok Rubber podał, jak wyglądała struktura sprzedaży tych uszczelek. W 2020 roku sprzedaż na rynek krajowy wyniosła 43,86 mln zł, na rynek unijny 9,34 mln zł, a do krajów Europy Wschodniej 468 tys. zł. Widać tu wyraźny wzrost sprzedaży na rynku polskim, porównując dane z 2019 r. Wówczas w naszym kraju sprzedaż wyniosła 11,59 mln zł, na rynku unijnym 20,65 mln zł, a w krajach Europy Wschodniej 16,8 mln zł.

Firma przyznaje, że jeśli chodzi o negatywne skutki pandemii, to najbardziej doświadczyła ich w segmencie motoryzacji. Jest to dział gospodarki, który według spółki, stoi u progu dużej transformacji.

Na wyniki spółki w tym roku wpłynie wiele czynników. Na pierwszym miejscu Sanok Rubber podaje niepewność związaną z pandemią COVID-19. Ważna dla spółki jest także sytuacja polityczna na rynkach Europy Wschodniej, Afryki Północnej i Azji Południowo-Wschodniej. Na działalność firmy wpłynie także kondycja gospodarek na świecie, a przede wszystkim w Unii Europejskiej, ceny surowców do produkcji, sytuacja na rynku pracy i kursy walut.

 

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".