Profel Group podsumował, że w minionym roku obrót wyniósł 188 mln euro. To znaczący wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym – firma poprawiła swóje wyniki aż o 5 proc. w porównaniu z 2018 r.
Belgijska firma szczyci się tym, że jest przedsiębiorstwem rodzinnym, które działa na rynku od 1948 r. Nie jest to zatem spółka giełdowa, a mimo to firma publikuje dane dotyczące wyników handlowych. Obroty w 2019 r. wyniosły 188 mln euro i były o 5 proc. lepsze niż rok wcześniej. W 2018 r. kwota ta wyniosła 179 mln euro. Przedsiębiorstwo podało także, że obroty w segmencie okien w minionym roku wyniosły 137 mln euro, a jeśli chodzi o dział aluminium, to tu obroty wyniosły 51 mln euro.
Profel Group to belgijski producent okien i drzwi z drewna i aluminium, ale także dostawca systemów aluminiowych. Firma prowadzi ekstruzję i obróbkę profili na własny użytek, ale i sprzedaje zewnętrznym firmom. Produkty te są wykorzystywane do produkcji okien, drzwi oraz osłon. Profel Group sprzedaje na rynku rodzimym, ale także eksportuje do Niemiec, Francji, a także do Holandii i Luksemburga.
Firma wytwarza rocznie ok. 170 tys. sztuk okien i drzwi i wytłacza ok. 15 tys. ton aluminium. Produkcja odbywa się w trzech zakładach – dwóch w Belgii i jednym w Holandii. W Profel Group pracuje ponad tysiąc pracowników.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".