Würth zakończył przejęcie Grupy Kapitałowej TIM

Autor: |Data publikacji:

Procedura przejęcia rozpoczęła się we wrześniu 2023 r. Jednak prezes UOKiK skierował zgłoszenie do fazy pogłębionej analizy, wydłużając tym samym termin zakończenia postępowania. Obecnie działania zostały sfinalizowane.

TIM-siedziba
Siedziba GK TIM w Siechnicach.

Ostateczne połączenie austriackiej Grupy Würth i polskiej Grupy Kapitałowej TIM nastąpiło 25 stycznia 2024 r. Tym samym TIM dołączył do linii biznesowej Würth Electrical Wholesale Group, która jest jednym z większych przedsiębiorstw zajmujących się hurtową sprzedażą materiałów elektrotechnicznych na rynku europejskim.

Polska grupa kapitałowa składa się z TIM SA oraz spółki logistycznej 3LP SA. Grupa w ciągu trzech kwartałów ubiegłego roku osiągnęła przychody netto ze sprzedaży produktów i materiałów w kwocie 1 093 613 tys. zł, wobec 1 136 848 w roku 2022. Z kolei zysk netto wyniósł 37 135 tys. zł wobec 76 354 rok wcześniej. Natomiast w przypadku TIM SA dane odnośnie do 2023 roku to przychody ze sprzedaży – 1 049 608 tys. zł i zysk netto 45 662 tys. zł. W 2022 r. było to odpowiednio 1 087 448 tys. zł i 80 582 tys. zł.

Jak zaznaczył zarząd GK TIM, spółką będzie zarządzał dotychczasowy zespół i pozostanie ona samodzielnym podmiotem działającym na rynku tak, jak dotychczas. Grupa Würth zatrudnia obecnie ponad 87 tys. pracowników w ponad 400 firmach z ponad 2,5 tys. punktów odbioru w 80 krajach. Według wstępnych danych w roku obrotowym 2023 osiągnęła przychody w wysokości 20,3 mld euro.

Zobacz również

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.