Grupa Würth podała wyniki wstępnego rocznego sprawozdania finansowego za 2023 rok. Po raz pierwszy w historii firmy sprzedaż przekroczyła 20 mld euro.

Wzrost sprzedaży wyniósł 2,4 proc., natomiast po uwzględnieniu różnic kursowych jest to 3,5 proc. Grupa oczekuje, że wynik operacyjny wyniesie 1,4 mld euro. Będzie to drugi najlepszy wynik w jej historii, chociaż niższy od osiągniętego w roku ubiegłym. Wówczas było to 1,6 mld euro. Jednocześnie oznacza również podwojenie sprzedaży w ciągu 9 lat.
Robert Friedmann, rzecznik zarządu grupy, podkreśla, że jest to możliwe m.in. dzięki temu, że sprzedaje ona dla wielu branż i na wielu rynkach. Zaznacza jednak, że ważny dla grupy sektor budowlany wykazał słabszy rozwój sprzedaży.
W naszym kraju grupa jest reprezentowana przez spółkę Würth Polska, mającą siedzibę w Warszawie. Ma ona 50 sklepów stacjonarnych w całym kraju, z czego najwięcej, bo 7, na terenie stolicy. Firma specjalizuje się w dystrybucji produktów dla profesjonalistów, a jednym z obsługiwanych przez nią segmentów jest technika zamocowań.
Zobacz również
Monter Show ’25 już niedługo
Już na początku czerwca odbędzie się ważne wydarzenie dla środowiska montażystów - Monter Show 2025, organizowane przez Stowarzyszenie Monterów Stolarki. Tradycyjnie patronat medialny nad wydarzeniem objęło nasze wydawnictwo.
Fakro otwiera fabrykę w USA
Fakro w USA uruchamia fabrykę schodów strychowych. Mieści się ona w miejscowości Elizabeth City w Karolinie Północnej.
XV Kongres Stolarki Polskiej już w przyszłym tygodniu
W dniach 22–23 maja w Hotelu Warszawianka w Jachrance odbędzie się XV Kongres Stolarki Polskiej organizowany przez Związek POiD.