Grupa Würth podała wyniki wstępnego rocznego sprawozdania finansowego za 2023 rok. Po raz pierwszy w historii firmy sprzedaż przekroczyła 20 mld euro.
Wzrost sprzedaży wyniósł 2,4 proc., natomiast po uwzględnieniu różnic kursowych jest to 3,5 proc. Grupa oczekuje, że wynik operacyjny wyniesie 1,4 mld euro. Będzie to drugi najlepszy wynik w jej historii, chociaż niższy od osiągniętego w roku ubiegłym. Wówczas było to 1,6 mld euro. Jednocześnie oznacza również podwojenie sprzedaży w ciągu 9 lat.
Robert Friedmann, rzecznik zarządu grupy, podkreśla, że jest to możliwe m.in. dzięki temu, że sprzedaje ona dla wielu branż i na wielu rynkach. Zaznacza jednak, że ważny dla grupy sektor budowlany wykazał słabszy rozwój sprzedaży.
W naszym kraju grupa jest reprezentowana przez spółkę Würth Polska, mającą siedzibę w Warszawie. Ma ona 50 sklepów stacjonarnych w całym kraju, z czego najwięcej, bo 7, na terenie stolicy. Firma specjalizuje się w dystrybucji produktów dla profesjonalistów, a jednym z obsługiwanych przez nią segmentów jest technika zamocowań.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".