Grupa Würth podała wyniki wstępnego rocznego sprawozdania finansowego za 2023 rok. Po raz pierwszy w historii firmy sprzedaż przekroczyła 20 mld euro.

Wzrost sprzedaży wyniósł 2,4 proc., natomiast po uwzględnieniu różnic kursowych jest to 3,5 proc. Grupa oczekuje, że wynik operacyjny wyniesie 1,4 mld euro. Będzie to drugi najlepszy wynik w jej historii, chociaż niższy od osiągniętego w roku ubiegłym. Wówczas było to 1,6 mld euro. Jednocześnie oznacza również podwojenie sprzedaży w ciągu 9 lat.
Robert Friedmann, rzecznik zarządu grupy, podkreśla, że jest to możliwe m.in. dzięki temu, że sprzedaje ona dla wielu branż i na wielu rynkach. Zaznacza jednak, że ważny dla grupy sektor budowlany wykazał słabszy rozwój sprzedaży.
W naszym kraju grupa jest reprezentowana przez spółkę Würth Polska, mającą siedzibę w Warszawie. Ma ona 50 sklepów stacjonarnych w całym kraju, z czego najwięcej, bo 7, na terenie stolicy. Firma specjalizuje się w dystrybucji produktów dla profesjonalistów, a jednym z obsługiwanych przez nią segmentów jest technika zamocowań.
Zobacz również
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie”. Sprawdź, jak skutecznie prowadzić marketing i wdrażać nowoczesne oprogramowanie w firmie.
„Gwiazdy Rankingu Buildera” dla branży stolarki
Gwiazdy Rankingu Buildera to zestawienie firm o najlepszej sytuacji finansowej. Kolejna edycja zakończyła się na początku kwietnia 2025 r.
XXXIV Forum 100 – fotorelacja
W ubiegłym tygodniu odbyła się XXXIV edycja Forum 100. Zapraszamy do obejrzenia pierwszej części fotorelacji.