Würth: inwestycje w digitalizację opłaciły się

Autor: |Data publikacji:

Grupa Würth opublikowała wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2020 r. Okazuje się, że strzałem w dziesiątkę było inwestowanie w ostatnich latach w digitalizację, gdyż właśnie dzięki e-commerce grupa dobrze sobie radzi w dobie pandemii.

Grupa Würth specjalizuje się w dostawie materiałów montażowych i mocujących. W pierwszym kwartale 2020 r. odnotowała wzrost sprzedaży o 2,8 proc. Jak jednak zaznaczają przedstawiciele przedsiębiorstwa, koronakryzys był jednak odczuwalny w ich przedsiębiorstwach zlokalizowanych w krajach najsilniej dotkniętych pandemią koronawirusa, takich jak Włochy, Hiszpania, czy Francja. I to tam właśnie najsilniej rozwinęła się sprzedaż internetowa. Choć we Francji wprowadzono duże obostrzenia, grupa odnotowała w tym kraju 29,1 proc. wzrost w e-commerce, wzrosty we Włoszech również zbliżyły się do poziomu 30 proc. a liczba zamówień typu „click & collect” (zamówienia za pośrednictwem aplikacji lub telefonu z odbiorem osobistym w paczkomatach zlokalizowanych przy oddziałach grupy) w Austrii podwoiła się.

Sprzedaż w Adolf Würth GmbH & Co. KG również bardzo dobrze rozwijała się w tych trudnych okolicznościach, ponieważ spółka była w stanie pracować praktycznie nieprzerwanie. W pierwszym kwartale 2020 roku firma odnotowała wzrost sprzedaży o 7,6 procent. Spółka dominująca grupy korzystała ze sprzedaży wielokanałowej i przez cały czas oferowała klientom bezpieczeństwo dostaw.

Robert Friedmann, rzecznik zarządu Grupy Würth, odniósł się do sytuacji w czasie pandemii:

Kryzys wyraźnie pokazuje mocne strony i możliwości strategii wielokanałowej. Dodatkowo wzmocniliśmy wszystkie dostępne kanały, które są zgodne z przepisami dotyczącymi ograniczeń związanych z dystansem społecznym. Teraz okazuje się, że rozwój w ostatnich latach procesów digitalizacyjnych przynosi efekty również w czasie tego kryzysu.

W Würth sprzedaż wielokanałowa opiera się na bezpośrednim kontakcie klientów z handlowcami, oddziałach firmowych (w Niemczech jest ich 530 a na całym świecie 2200) oraz na kanałach cyfrowych, w tym na sklepie internetowym, aplikacji Würth, aż po e-procurement.

W czasie koronakryzysu znaczenie tych ostatnich gwałtownie wzrosło. Dla przykładu strony internetowe Adolf Würth GmbH & Co.KG otrzymują około 700 wyszukiwań na minutę, a miesięcznie około 400 000 klientów loguje się do sklepu internetowego i aplikacji Würth. W marcu, kiedy wybuchł kryzys w Niemczech, sprzedaż e-commerce wzrosła o 27 procent. Firma intensywnie wykrorzystuje również kanały online (m.in. media społecznościowe, swoją stronę internetową oraz mailing) do bieżącego informowania klientów o dostępności towarów i możliwościach zakupu oraz odbioru w oddziałach.

W roku 2019 Grupa Würth odnotowała rekordowy obrót: 14,3 mld euro (w 2018 r. obrót wyniósł 13,6 mld euro) co oznacza wzrost o 4,8 proc. Spadł jednak zysk operacyjny do 770 mln euro w porównaniu z 870 mln euro w 2018 r. Marża zysku brutto, która znalazła się pod presją, jest jedną z głównych przyczyn tego spadku, a ponadto wyższe koszty zakupów oraz inwestycje w nowe modele biznesowe, w tym w MSSF.

Warto dodać, że Grupa Würth postanowiła wykorzystać atrakcyjne warunki na rynkach kapitałowych do pozyskiwania funduszy długoterminowych i poprzez swoją spółkę finansową Würth Finance International B.V. 11 maja 2020 r. z powodzeniem uruchomiła emisję euroobligacji o wartości 750 mln euro. Sprzedaż zakończyła się z powodzeniem po raptem kilku godzinach. Agencja ratingowa Standard & Poor’s przyznała obligacji ocenę „A, perspektywa stabilna”. Emisja obligacji ma na celu wzmocnienie długoterminowego finansowania, zwiększenie płynności finansowej oraz jej dalszy rozwój grupy.

 

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".