Sonarol wspiera studentów, by pozyskać nowe kadry. Ciekawy trend w branży

Autor: |Data publikacji:

Sonarol będzie opłacał stypendia studentom informatyki. Umowę w tej sprawie producent podpisał z Państwową Wyższą Szkoła Informatyki i Przedsiębiorczości (PWSIiP) w Łomży. To tylko jeden z wielu przykładów wspierania edukacji przez producentów okien, którzy w ten sposób mogą pozyskać nowych pracowników.

Sonarol przygotował stypendia dla najlepszych

Najlepsi czterej studenci informatyki PWSIiP w Łomży otrzymają miesięczne stypendium w wysokości 1500 zł. Są to pieniądze, które funduje Sonarol, producent materiałów budowlanych, a przede wszystkim okien. Studenci, po skończeniu edukacji, będą mogli rozpocząć pracę w fabryce. Ze strony Sonarolu pomysł na to, jak zapewnić sobie wykwalifikowane kadry za kilka lat. Fabryki borykają się bowiem często z problemem braku wykwalifikowanych pracowników, m.in. informatyków, którym trudno podjąć decyzję, by zacząć pracę w zakładzie, który zwykle znajduje się poza ośrodkami miejskimi.

Fot: Drutex

Branżowe wsparcie studentów

Najwięksi producenci stolarki już od kilku lat chwalą się, że współpracują ze szkołami wyższymi czy zawodowymi. W zeszłym roku informował o tym m.in. Drutex. Firma współpracuje z Politechniką Gdańską, Politechniką Poznańską, Uniwersytetem Gdańskim czy Państwową Wyższą Szkołą Zawodową w Lesznie. Producent angażuje się przede wszystkim w organizację konferencji naukowych, które także odbywają się w siedzibie firmy w Bytowie.

Uczestnicy pierwszej edycji „Ambasadora Marki Fakro”.

Z kolei inny polski producent, Fakro, ma na swojej stronie internetowej zakładkę „Strefa ucznia i studenta”. Nowosądecki producent oferuje przede wszystkim osobom uczącym się, by aplikowały na letnie praktyki. Firma stworzyła też program Ambasador Marki Fakro. Wśród praktykantów wybierane są osoby, które potem są przedstawicielami Fakro na wyższych uczelniach. Jest to więc dobry pomysł na promocję marki wśród młodych osób. Dla chętnych oferowany jest także program stażowy. Uczniowie i studenci mogą aplikować online.

Fot: Velux

Velux z kolei utworzył klasy patronackie w miejscowościach, w których znajdują się zakłady produkcyjne. Powstały one w Gnieźnie i Namysłowie. Velux przyznaje, że wspieranie szkolnictwa zawodowego jest sposobem na zapewnienie sobie w przyszłości wykwalifikowanej kadry pracowniczej. Producent okien dachowych współpracuje ze studentami, jedną z tych aktywności jest organizowanie konkursu architektonicznego Velux Award. Studenci z całego świata są proszeni o wykonanie projektu, w którym dużą rolę odgrywać ma obecność światła naturalnego w budynku. Ten konkurs także służy promocji marki firmy wśród studentów, tym razem na kierunku architektura.

Zobacz również

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.