W 2023 roku rynek drzwi zewnętrznych w Austrii odnotował spadek. Wynikało to nie tylko ze zmniejszenia się liczby nowych budynków, ale przede wszystkim ze zmiany priorytetów właścicieli domów.

Według analityków z Branchenradar przychody producentów w 2023 roku spadły o 12,2 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim, do kwoty 132 mln euro. W 2022 roku wypracowali oni 150,3 mln euro, a w 2020 – 149,5 mln euro. Jeszcze większy był spadek popytu – wyniósł on 16 proc. Oznacza to, że wytworzono 57,5 tys. sztuk drzwi. W porównaniu do roku 2022 sprzedano o 11,2 tys. mniej drzwi zewnętrznych. Jednak tylko 3,4 tys. z tej liczby wynikało ze spadającego popytu na nowe budownictwo.
Przyczyny spadku na rynku drzwi
Branchenradar podaje, że ok. 70 proc. zostało spowodowane innymi przyczynami. Jedną z głównych okazał się bardzo duży spadek liczby renowacji. Jak tłumaczą analitycy, wymiana drzwi zewnętrznych była dla wielu właścicieli domów jednorodzinnych zbyt kosztowna, ponieważ nastąpił wzrost cen. W ubiegłym roku te produkty kosztowały o 1/5 więcej niż trzy lata wcześniej. Ponadto znaczna część kapitału prywatnego została zainwestowana w rozbudowę systemów fotowoltaicznych. Na dodatek wydatki prywatnych gospodarstw domowych przesunęły się w stronę konsumpcji.
Zobacz również
Znamy laureatów Builder Super Power 2025
Zakończyła się kolejna edycja wyróżnień Builder Super Power 2025. Wśród laureatów znaleźli się przedstawiciele firm związanych z branżą stolarki budowlanej.
Velux Polska świętuje 35-lecie
W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.
Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?
Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.


