Właściciele domów w Austrii zmienili priorytety

Autor: |Data publikacji:

W 2023 roku rynek drzwi zewnętrznych w Austrii odnotował spadek. Wynikało to nie tylko ze zmniejszenia się liczby nowych budynków, ale przede wszystkim ze zmiany priorytetów właścicieli domów.

Według analityków z Branchenradar przychody producentów w 2023 roku spadły o 12,2 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim, do kwoty 132 mln euro. W 2022 roku wypracowali oni 150,3 mln euro, a w 2020 – 149,5 mln euro. Jeszcze większy był spadek popytu – wyniósł on 16 proc. Oznacza to, że wytworzono 57,5 tys. sztuk drzwi. W porównaniu do roku 2022 sprzedano o 11,2 tys. mniej drzwi zewnętrznych. Jednak tylko 3,4 tys. z tej liczby wynikało ze spadającego popytu na nowe budownictwo.

Przyczyny spadku na rynku drzwi

Branchenradar podaje, że ok. 70 proc. zostało spowodowane innymi przyczynami. Jedną z głównych okazał się bardzo duży spadek liczby renowacji. Jak tłumaczą analitycy, wymiana drzwi zewnętrznych była dla wielu właścicieli domów jednorodzinnych zbyt kosztowna, ponieważ nastąpił wzrost cen. W ubiegłym roku te produkty kosztowały o 1/5 więcej niż trzy lata wcześniej. Ponadto znaczna część kapitału prywatnego została zainwestowana w rozbudowę systemów fotowoltaicznych. Na dodatek  wydatki prywatnych gospodarstw domowych przesunęły się w stronę konsumpcji.

 

Zobacz również

Znamy laureatów Builder Super Power 2025

Znamy laureatów Builder Super Power 2025

Zakończyła się kolejna edycja wyróżnień Builder Super Power 2025. Wśród laureatów znaleźli się przedstawiciele firm związanych z branżą stolarki budowlanej.

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.