Witraż zwiększa moce produkcyjne

Red.: |Data publikacji:

Witraż z siedzibą w Choroszczy w województwie podlaskim zalicza I półrocze 2021 roku do bardzo udanych. Już w sierpniu firma będzie dysponowała nowymi liniami produkcyjnymi.

Jak poinformował nas Robert Mucha, dyrektor sprzedaży i marketingu w firmie Witraż, przedsiębiorstwo odnotowało solidne wzrosty w I półroczu 2021 roku w porównaniu z pierwszymi sześcioma miesiącami roku poprzedniego. Wzrost sprzedaży wyniósł w tym czasie 18 proc. Sprzedaż krajowa była na podobnym poziomie jak rok wcześniej, natomiast znaczna poprawa nastąpiła w eksporcie – wzrost sprzedaży zagranicznej osiągnął ok. 27 proc. Dzięki temu udział eksportu w Witrażu wynosi obecnie już 35 proc.

Witraż jest na finiszu kolejnej inwestycji. W nowej hali produkcyjnej o powierzchni blisko 3 tys. mkw. już w sierpniu zostaną uruchomione trzy nowe linie produkcyjne do stolarki PCW. Zdecydowano się na zakup zgrzewarek kształtowych Fimtec SL4-FF EVO w wersji RS, a to oznacza, że Witraż od teraz będzie też miał w swoim portfolio produktowym okna z najnowocześniejszym systemem zgrzewu. Inwestycja w park maszynowy spowoduje zwiększenie wydajności fabryki o 40 proc. oraz pozwoli na wdrożenie nowych produktów na rynek polski i zagraniczny.

Witraż w ubiegłym roku miał 114 mln zł sprzedaży, dokładnie tyle samo co w 2019 roku. Udział eksportu wyniósł wówczas 27 proc. Jak powiedział nam Robert Mucha, celem firmy jest utrzymać w II półroczu dynamikę wzrostu osiągniętą w okresie od stycznia do czerwca tego roku.

Zobacz również

Nice ma nową strategię działania do 2025 r.

Nice ma nową strategię działania do 2025 r.

Nice opublikował swój pierwszy Raport Zrównoważonego Rozwoju. Firma prezentuje w nim nową strategię rozwoju.

Nowe showroomy Dako i Aluprofu

Nowe showroomy Dako i Aluprofu

Dako otworzył właśnie swój nowy showroom w swojej siedzibie w Nowym Sączu. Także Aluprof inwestuje w salon, który otworzy w Wietnamie.

Slonawy chce inwestować w sprzedaż w USA

Slonawy chce inwestować w sprzedaż w USA

Compremum podliczyło wyniki ze sprzedaży za trzy kwartały. Spółka osiągnęła sprzedaż ponad 167 mln zł, w tym 13 proc. to stolarka.

1