Witraż z siedzibą w Choroszczy w województwie podlaskim zalicza I półrocze 2021 roku do bardzo udanych. Już w sierpniu firma będzie dysponowała nowymi liniami produkcyjnymi.
Jak poinformował nas Robert Mucha, dyrektor sprzedaży i marketingu w firmie Witraż, przedsiębiorstwo odnotowało solidne wzrosty w I półroczu 2021 roku w porównaniu z pierwszymi sześcioma miesiącami roku poprzedniego. Wzrost sprzedaży wyniósł w tym czasie 18 proc. Sprzedaż krajowa była na podobnym poziomie jak rok wcześniej, natomiast znaczna poprawa nastąpiła w eksporcie – wzrost sprzedaży zagranicznej osiągnął ok. 27 proc. Dzięki temu udział eksportu w Witrażu wynosi obecnie już 35 proc.
Witraż jest na finiszu kolejnej inwestycji. W nowej hali produkcyjnej o powierzchni blisko 3 tys. mkw. już w sierpniu zostaną uruchomione trzy nowe linie produkcyjne do stolarki PCW. Zdecydowano się na zakup zgrzewarek kształtowych Fimtec SL4-FF EVO w wersji RS, a to oznacza, że Witraż od teraz będzie też miał w swoim portfolio produktowym okna z najnowocześniejszym systemem zgrzewu. Inwestycja w park maszynowy spowoduje zwiększenie wydajności fabryki o 40 proc. oraz pozwoli na wdrożenie nowych produktów na rynek polski i zagraniczny.
Witraż w ubiegłym roku miał 114 mln zł sprzedaży, dokładnie tyle samo co w 2019 roku. Udział eksportu wyniósł wówczas 27 proc. Jak powiedział nam Robert Mucha, celem firmy jest utrzymać w II półroczu dynamikę wzrostu osiągniętą w okresie od stycznia do czerwca tego roku.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".