WIŚNIOWSKI wyda 300 mln zł na nowe linie

Autor: RK |Data publikacji: 2019-02-11

Wiśniowski jest w trakcie procesu inwestycyjnego o wartości 300 mln zł, obejmującego nowe inwestycje w hale i linie produkcyjne.

Nowe okna tworzywowe produkowane będą w systemach VEKA.

W planach inwestycyjnych spółki na lata 2019-21 mieści się drugi etap inwestowania o wartości 153 mln zł, na który Krakowski Park Technologiczny wydał właśnie decyzję. W jego ramach Wiśniowski zakupi sprzęt technologiczny do produkcji okien, drzwi, bram i ogrodzeń. Obecnie bramy stanowią ok 40 proc. przychodów spółki z Nowego Sącza, drugie tyle daje sprzedaż ogrodzeń, a okna i drzwi odpowiadają za 20 proc. przychodów.

Po zakończeniu procesu inwestycyjnego proporcje produkowanych wyrobów mają być podobne, tyle, że na wyższych poziomach. Moce produkcyjne Wiśniowskiego podwoją się. Przypomnijmy, że już rok temu prezes spółki ujawniła plan, który zakłada osiągnięcie przez to przedsiębiorstwo miliarda zł przychodów rocznych.

Wiśniowski eksponuje swoje wyroby na wielu prestiżowych imprezach targowych.

2018 r. spółka zakończyła, jak podał Puls Biznesu, przychodami na poziomie 600 mln zł, wypracowując przy tym 35 mln zł zysku. 65 proc. produkcji trafia stąd na rynek krajowy, 10 proc. trafia na rynek niemiecki, a pozostała część jest eksportowana do innych krajów, m.in. do Francji i do krajów Beneluxu. Wiśniowski zatrudnia dzisiaj ok. 2000 pracowników, ale w związku ze zwiększeniem mocy produkcyjnych, także zatrudnienie będzie musiało wzrosnąć. Podstawowym źródłem kadr pracowniczych jest tu szkoła zawodowa, którą firma utworzyła przed 10 laty. Jej uczniowie mają praktyki w zakładach Wiśniowskiego, a najlepsi absolwenci mają zapewniony angaż.

Od kilkunastu już lat Wiśniowski działa w duchu społecznej odpowiedzialności biznesu. Objawia się to nie tylko cyklicznymi działaniami w obszarze CSR, ale również podejściem do pracowników, środowiska naturalnego i klientów. Pierwsze miesiące jubileuszowego 2019 roku, w którym firma obchodzi swoje 30-lecie, przyniosły zaangażowanie w kolejną niezwykłą akcję. Firma pomaga najmłodszym pacjentom prowadząc akcję „Zostań bohaterem! Zamień granie w pomaganie”.

Zobacz również

Oknoplast wypuszcza na rynek Prismatic

Oknoplast wypuszcza na rynek Prismatic

Oknoplast w połowie lipca wypuści na rynek nowe,premierowe okno - Prismatic. Od 17 czerwca rozpoczęła się kampania reklamowa promująca nowe okno.

Inwido: rosną przychody z e-commerce

Inwido: rosną przychody z e-commerce

Inwido ze Szwecji, właściciel m.in. Sokółki, zanotowało w pierwszych trzech miesiącach wzrost sprzedazy o 4 proc. W kanale e-commerce wzrost był o 33 proc.

Warema kupuje Anwis

Warema kupuje Anwis

Warema podpisała umowę kupna 100 proc. udziałów firmy Anwis z Włocławka. W ciągu najbliższych 6 miesięcy Anwis będzie należał do Waremy.