Wiśniowski na rok 2022 planuje miliard ze sprzedaży

Autor: |Data publikacji:

Setki milionów wydanych na inwestycje i dwucyfrowy wzrost przychodów ze sprzedaży. Tak wyglądał miniony rok w Wiśniowskim.

Producent bram i stolarki otworowej z Nowego Sącza podsumował miniony rok pod względem handlowym. Firma podliczyła, że przychody wyniosły ok. 720 mln zł, co oznacza wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim o ok. 20 proc. Wynik EBIDTA wyniósł ponad 100 mln zł. Co więcej, firma planuje, że także ten rok będzie co najmniej równie dobry pod kątem wyników handlowych. Wzrost – jak zakłada Wiśniowski wyniesie w granicach 20-25 proc. natomiast w 2022 roku, jeśli sytuacja na rynku będzie stabilna, to producent może osiągnąć przychody na poziomie nawet miliarda złotych.

Te dobre wyniki będą możliwe m.in. dzięki inwestycjom, które obecnie są prowadzone w firmie. Przedsiębiorstwo stale się rozbudowuje, w minionym roku na zwiększenie mocy produkcyjnej Wiśniowski wydał ok. 350 mln zł. Nowa powierzchnia produkcyjna będzie oddana do użytku już w tym roku, natomiast w kolejnym zakupione zostaną nowoczesne maszyny i urządzenia, co pochłonie kolejne 50 mln zł.

W minionym roku Wiśniowski znacząco rozszerzył swoją ofertę i wprowadził do sprzedaży okna z PCW – pisaliśmy o tym jako pierwsi TUTAJ. Dzięki temu producent, który zaczynał od wytwarzania bram i ogrodzeń, proponuje obecnie także drzwi i okna, a także wyroby z aluminium, co pozwala mu przygotować kompleksową ofertę dla inwestorów. Firma planuje nadal inwestować w produkcję okien i drzwi i zwiększać ich udział w sprzedaży. Zwiększy się tu również zatrudnienie do ilości 2100 pracowników. W ostatnim badaniu znajomości marek, wykonanym przez Centrum Analiz Branżowych, Wiśniowski uzyskał drugie miejsce wśród producentów bram.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".