Setki milionów wydanych na inwestycje i dwucyfrowy wzrost przychodów ze sprzedaży. Tak wyglądał miniony rok w Wiśniowskim.
Producent bram i stolarki otworowej z Nowego Sącza podsumował miniony rok pod względem handlowym. Firma podliczyła, że przychody wyniosły ok. 720 mln zł, co oznacza wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim o ok. 20 proc. Wynik EBIDTA wyniósł ponad 100 mln zł. Co więcej, firma planuje, że także ten rok będzie co najmniej równie dobry pod kątem wyników handlowych. Wzrost – jak zakłada Wiśniowski wyniesie w granicach 20-25 proc. natomiast w 2022 roku, jeśli sytuacja na rynku będzie stabilna, to producent może osiągnąć przychody na poziomie nawet miliarda złotych.
Te dobre wyniki będą możliwe m.in. dzięki inwestycjom, które obecnie są prowadzone w firmie. Przedsiębiorstwo stale się rozbudowuje, w minionym roku na zwiększenie mocy produkcyjnej Wiśniowski wydał ok. 350 mln zł. Nowa powierzchnia produkcyjna będzie oddana do użytku już w tym roku, natomiast w kolejnym zakupione zostaną nowoczesne maszyny i urządzenia, co pochłonie kolejne 50 mln zł.
W minionym roku Wiśniowski znacząco rozszerzył swoją ofertę i wprowadził do sprzedaży okna z PCW – pisaliśmy o tym jako pierwsi TUTAJ. Dzięki temu producent, który zaczynał od wytwarzania bram i ogrodzeń, proponuje obecnie także drzwi i okna, a także wyroby z aluminium, co pozwala mu przygotować kompleksową ofertę dla inwestorów. Firma planuje nadal inwestować w produkcję okien i drzwi i zwiększać ich udział w sprzedaży. Zwiększy się tu również zatrudnienie do ilości 2100 pracowników. W ostatnim badaniu znajomości marek, wykonanym przez Centrum Analiz Branżowych, Wiśniowski uzyskał drugie miejsce wśród producentów bram.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".