Firma Winkhaus Polska poinformowała nas, że rok 2020 udało jej się zakończyć wzrostem sprzedaży, a wyniki były lepsze od oczekiwań na tamten sezon.
W 2020 r. wiele firm odczuło skutki pandemii, jednak w przypadku Winkhaus Polska przebiegający w cieniu koronawirusa sezon okazał się być bardzo udany. Już w czerwcu sprzedaż była na podobnym poziomie, jak w 2019 r. o czym pisaliśmy szerzej TUTAJ.
Krzysztof Ratajczak, dyrektor handlowy Winkhaus Polska:
Rok 2020 za nami i można by, wzorem naszego wspaniałego wieszcza, powiedzieć „o roku ów” lub troszkę inaczej „o roku uffff…” . Jak wszyscy w branży, przeżywaliśmy spore huśtawki nastrojów i oczekiwań względem wyników w minionym roku. Początek zapowiadał się dobrze i stabilnie, potem nagle COVID-19 zafundował nam ostre pikowanie w dół i dużą niepewność, a po kilku miesiącach okazało się, że rynek wskoczył na niesamowite obroty. Gdybyśmy spojrzeli na rozkład sprzedaży po miesiącach, to pewnie wyszedłby z tego dziwny wykres, totalnie nie do przewidzenia.
Winkhaus Polska zakończył 2020 r. 8-procentowym wzrostem sprzedaży na rynku krajowym. Wynik ten przekroczył zakładane plany i przede wszystkim oczekiwania, na które wpływ miała przecież sytuacja związana z pandemią koronawirusa. Firma odnotowała duże, ponad 20-procentowe wzrosty w technice drzwiowej oraz technice zabezpieczeń. Jak poinformowali nas przedstawiciele Winkhaus Polska, w przypadku elektronicznej kontroli dostępu można mówić wręcz o wystrzeleniu w górę słupków sprzedaży.
Krzysztof Ratajczak, dyrektor handlowy Winkhaus Polska:
Widać, że klienci coraz częściej poszukują bardziej zaawansowanych i ciekawych rozwiązań. Zakończony rok był trudny w wielu obszarach funkcjonowania, ale ostateczny wynik daje satysfakcję, a doświadczenia i perspektywy na rok 2021 zaowocowały w ostatnich dniach grudnia decyzją o poważnych inwestycjach w Winkhaus Polska.
O jakich inwestycjach mowa? Firma zdradziła nam, ze chodzi przede wszystkim o inwestycje magazynowo-logistyczne. Przypomnijmy, że Winkhaus Polska w 2019 r. miał przychody ze sprzedaży na poziomie ok. 321 mln zł.
Zobacz również
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie”. Sprawdź, jak skutecznie prowadzić marketing i wdrażać nowoczesne oprogramowanie w firmie.
„Gwiazdy Rankingu Buildera” dla branży stolarki
Gwiazdy Rankingu Buildera to zestawienie firm o najlepszej sytuacji finansowej. Kolejna edycja zakończyła się na początku kwietnia 2025 r.
XXXIV Forum 100 – fotorelacja
W ubiegłym tygodniu odbyła się XXXIV edycja Forum 100. Zapraszamy do obejrzenia pierwszej części fotorelacji.