Spadają ceny stolarki w marketach budowlanych

Red.: |Data publikacji:

Grupa PSB odnotowała spadek dynamiki wzrostu cen we wrześniu.  Był to taki wynik po raz pierwszy od wielu lat.

Grupa PSB poinformowała o cenach we wrześniu bieżącego roku w marketach budowlanych. W tym miesiącu w porównaniu do analogicznego okresu w roku 2022 ogólnie ceny były niższe o 0,6 proc. Stolarka kosztowała mniej o 4 proc.  Z kolei farby i lakiery były o 8 proc. droższe, o 5 proc. więcej klienci płacili także za chemię budowlaną. W sumie w okresie od stycznia do końca września ceny były wyższe o 6 proc. – wzrosły w większości grup produktowych. W przypadku stolarki, porównując do ubiegłego roku cena wzrosła o 7 proc. Farby i lakiery podrożały o 14 proc., a chemia budowlana o 11 proc.

Grupa PSB informuje, że spadek cen we wrześniu jest pozytywnym sygnałem. Przypomnijmy, że o sytuacji w branży stolarki otworowej mowa będzie podczas nadchodzącego Ogólnopolskiego Forum Stolarki w Jachrance w dniach 25 i 26 października. Szczególnie polecamy tu blok pierwszy: Budowanie przewag konkurencyjnych polskiej branży stolarki i prezentację: Polska branża stolarki otworowej 2023. Czy najgorsze mamy już za sobą? Szczegółowe informacje na temat OFS znajdują się TUTAJ.

Zobacz również

Niemiecki producent osłon wprowadza zmiany personalne

Niemiecki producent osłon wprowadza zmiany personalne

Dotychczasowy dyrektor zarządzający Hella Deutschland i Hella Holding, Christian Schaller, w całości skoncentruje się na zarządzaniu grupą. Jego działalność ma objąć również zagraniczne spółki.

Selena opublikowała wyniki finansowe za rok 2023

Selena opublikowała wyniki finansowe za rok 2023

Grupa Selena przedstawiła raport dotyczący wyników finansowych za rok 2023. Sprawozdanie wskazuje na znaczne zmniejszenie zysku netto z działalności, wobec 2022 r. Spadek objął również przychody ze sprzedaży.

Akzo Nobel optymistycznie o rynku farb proszkowych w tym roku

Akzo Nobel optymistycznie o rynku farb proszkowych w tym roku

Akzo Nobel podsumowało wyniki z pierwszego kwartału. Spółka odnotowała niewielki spadek w sprzedaży, ale prognozuje wzrost popytu na farby.

1