Pomimo niższej dynamiki wzrostu wartości zamówień gdańska spółka Mercor po listopadzie wciąż notowała ich wartość o 15 procent wyższą niż rok wcześniej. Sukcesy odnosi również półka badawcza Grupy Mercor.
Pisaliśmy niedawno o wypowiedzi wiceprezesa Mercora, pana Jakuba Lipińskiego, który mówił o portfelu zamówień firmy zapewniającym prace na dwa najbliższe kwartały. Najnowsze dane za ostatnich 6 miesięcy, a więc okres od czerwca do listopada 2022 potwierdzają, że firma pozyskała w tym czasie zamówienia o wartości niemal 300 mln zł, co jest wynikiem lepszym o 15 procent od analogicznego okresu roku 2021. W samym listopadzie pozyskano zamówienia o wartości 46,5 mln zł, co w porównaniu z 46,2 mln zł wartości zamówień z listopada 2021 oznacza zaledwie 1-procentowy wzrost wartości. Oznacza to, że także w Mercorze dynamika wzrostu wartości zamówień wyraźnie spadła.
Pod koniec listopada reprezentanci jednej ze spółek Grupy Mercor – MCR Tech Lab zajęli drugie miejsce podczas URBAN Tech Hackaton. Konkurowali tam z reprezentantami startupów z ponad 30 firm z 12 krajów. Zaproponowane przez Polaków rozwiązanie „Advanced Fire Monitoring System” zostało docenione przez jury za prostotę obsługi, elastyczność oraz kompleksowe podejście do problemu. W ramach URBAN TECH przed MCR Tech Lab stają teraz kolejne wyzwania, które pomogą spółce dopracować rozwiązanie oraz wejść z nim na rynek europejski. URBAN TECH to program akceleracyjny dla europejskich startupów, którego celem jest zwiększenie konkurencyjności branż Health Tech, Smart City i Greentech.
Zobacz również
Drutex oficjalnym partnerem Bayernu Monachium
Jeden z największych producentów okien w Polsce, Drutex został oficjalnym partnerem Bayernu Monachium. Umowa została podpisana na trzy lata i jest częścią ekspansji producenta z Bytowa na rynkach europejskich.
Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych
Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.
Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?
Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.