Wartość sprzedaży profili stalowych rośnie, choć spada wolumen

Red.: |Data publikacji:

Stalprodukt podliczył wyniki handlowe za 2021 rok. Firma jest jednym z większych producentów z branży stalowej i dostawcą komponentów, także dla branży stolarki otworowej.

Stalprodukt to producent m.in. wzmocnień do systemów stolarki. Firma podliczyła, że w 2021 r. wypracowała znaczący wzrost przychów netto ze sprzedaży, wyniosły one 4,67 mld zł w porównaniu do 3,32 mld zł w roku 2020. Bardzo duży wzrost firma zanotowała w zysku z działalności operacyjnej, w 2021 r. wyniósł on 608,24 mln zł w porównaniu do 196,08 mln w roku 2020. Firma odnotowała także duży wzrost zysku netto, wyniósł on 501,71 mln zł w porównaniu do 183,77 mln w roku 2020.

W czwartym kwartale spółka osiągnęła przychody w wysokości 1,31 mld zł w stosunku do 866,87 mln zł, to wzrost o 51 proc. Zysk z działalności operacyjnej w okresie od października do końca grudnia 2021 r. wyniósł 144,49 mln zł w porównaniu do 47,56 mln zł w analogicznym okresie w roku 2020, co oznacza wzrost aż o 203 proc.

Spółka poinformowała także o wynikach w poszczególnych segmentach. W dziale profili przychody ze sprzedaży w czwartym kwartale 2021 r. wyniosły 226,45 mln zł w porównaniu do 150,08 mln zł, to wzrost o 50 proc. Co jednak ciekawe, firma poinformowała, że w czwartym kwartale 2021 r. odnotowała spadek ilościowy sprzedaży profili o 19 proc. w stosunku do trzech ostatnich miesięcy w 2020 r. Do grupy profili zaliczają się m.in. wzmocnienia stosowane w systemach stolarki z PCW.

To kolejna firma z branży stalowej, która osiągnęła bardzo duży wzrost przychodów i zysków. Niedawno pisaliśmy o MFO, które miało czterokrotnie wyższe zyski niż w roku 2020 (szczegóły).

Zobacz również

Większa sprzedaż, ale mniejszy zysk we wzmocnieniach

Większa sprzedaż, ale mniejszy zysk we wzmocnieniach

Po niezwykle udanym sezonie 2021, po bardzo dobrym dla MFO pierwszym półroczu tego sezonu, spółka przygotowuje się na słabszy okres wynikający z warunków zewnętrznych. Uniezależnia się od kosztów energii inwestując w fotowoltaikę.

Albud będzie się rozbudowywał

Albud będzie się rozbudowywał

Albud będzie się rozbudowywał. Firma szacuje, że wartość inwestycji wyniesie ok. 7 mln zł. Producent otrzymał decyzję o wsparciu od KSSEMP.

Ekologiczne szkło nowym trendem w branży

Ekologiczne szkło nowym trendem w branży

AGC Glass Europe już w tym roku rozpocznie produkcję szkła o obniżonym śladzie węglowym. Dzięki temu firmie uda się zmniejszyć emisję dwutlenku węgla o 40 proc.

1