Wartość sprzedaży profili stalowych rośnie, choć spada wolumen

Autor: |Data publikacji:

Stalprodukt podliczył wyniki handlowe za 2021 rok. Firma jest jednym z większych producentów z branży stalowej i dostawcą komponentów, także dla branży stolarki otworowej.

Stalprodukt to producent m.in. wzmocnień do systemów stolarki. Firma podliczyła, że w 2021 r. wypracowała znaczący wzrost przychów netto ze sprzedaży, wyniosły one 4,67 mld zł w porównaniu do 3,32 mld zł w roku 2020. Bardzo duży wzrost firma zanotowała w zysku z działalności operacyjnej, w 2021 r. wyniósł on 608,24 mln zł w porównaniu do 196,08 mln w roku 2020. Firma odnotowała także duży wzrost zysku netto, wyniósł on 501,71 mln zł w porównaniu do 183,77 mln w roku 2020.

W czwartym kwartale spółka osiągnęła przychody w wysokości 1,31 mld zł w stosunku do 866,87 mln zł, to wzrost o 51 proc. Zysk z działalności operacyjnej w okresie od października do końca grudnia 2021 r. wyniósł 144,49 mln zł w porównaniu do 47,56 mln zł w analogicznym okresie w roku 2020, co oznacza wzrost aż o 203 proc.

Spółka poinformowała także o wynikach w poszczególnych segmentach. W dziale profili przychody ze sprzedaży w czwartym kwartale 2021 r. wyniosły 226,45 mln zł w porównaniu do 150,08 mln zł, to wzrost o 50 proc. Co jednak ciekawe, firma poinformowała, że w czwartym kwartale 2021 r. odnotowała spadek ilościowy sprzedaży profili o 19 proc. w stosunku do trzech ostatnich miesięcy w 2020 r. Do grupy profili zaliczają się m.in. wzmocnienia stosowane w systemach stolarki z PCW.

To kolejna firma z branży stalowej, która osiągnęła bardzo duży wzrost przychodów i zysków. Niedawno pisaliśmy o MFO, które miało czterokrotnie wyższe zyski niż w roku 2020 (szczegóły).

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".