Warema podliczyła wyniki za 2022 r. Producent osłon osiągnął wzrost wartości sprzedaży o 9 proc.
Grupa Warema to niemiecki producent osłon przeciwsłonecznych z siedzibą w Wertheim, do którego należy także włocławski Anwis. Spółka poinformował o wynikach finansowych osiągniętych w 2022 r. Dla Grupy miniony sezon zakończył się wzrostem, a rok można zaliczyć do udanych.
Zatrudniająca ok. 5300 osób pracowników firma osiągnęła w ubiegłym roku łączną sprzedaż w wysokości ok. 750 mln euro, czyli o 9 proc. więcej niż w 2021 r. Jednak po dobrym początku 2022 r. dały się zauważyć pierwsze oznaki spadku popytu na rynku prywatnym z powodu inflacji, rosnących stóp procentowych i wyższych kosztów energii. Jak zaznacza firma, wiąże się to m.in. z wybuchem wojny w Ukrainie.

Christian Steinberg, szef rynku globalnego w Waremie, wskazuje, że poza segmentem luksusowym, który nie słabnie, niekorzystne zmiany najbardziej odczuwa budownictwo mieszkaniowe.
Z kolei Angelique Renkhoff-Mücke, prezes Waremy prognozuje, jak będzie wyglądał rynek osłon w 2023 r.:
Obecnie spodziewamy się konsolidacji rynku osłon przeciwsłonecznych przy słabszym popycie niż w poprzednich latach. Bardzo uważnie obserwujemy sytuację na rynku i zidentyfikowaliśmy już obszary potencjału, na których będziemy się skupiać.
Według zarządu Waremy będzie to przede wszystkim renowacja pod kątem energetycznym. To także cyfryzacja, na tym polu Warema planuje kontynuację swoich wcześniejszych działań. Firma planuje także zacieśniać współpracę ze sprzedawcami detalicznymi. Ma w tym pomóc m.in. otwarcie nowego centrum szkoleniowo-doświadczalne „Sun Academy”.
Zobacz również
„Czyste Powietrze” winne miliony złotych. Wykonawcy protestują
Fala protestów w związku z nierozliczonymi umowami w ramach programu „Czyste Powietrze”. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zalega z wypłatami pojedynczym firmom nawet po kilkadziesiąt milionów złotych.
Forum Webinar 2025 #1 – poznaj nowości na sezon 2025
Już 15 maja pierwsze w tym roku spotkanie online w ramach Forum Webinar. Wydarzenie będzie poświęcone prezentacji nowości produktowych przygotowanych przez dostawców i producentów na sezon 2025.
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie”. Sprawdź, jak skutecznie prowadzić marketing i wdrażać nowoczesne oprogramowanie w firmie.