Warema podsumowuje rok i spodziewa się konsolidacji na rynku osłon

Autor: |Data publikacji:

Warema podliczyła wyniki za 2022 r. Producent osłon osiągnął wzrost wartości sprzedaży o 9 proc.

Grupa Warema to niemiecki producent osłon przeciwsłonecznych z siedzibą w Wertheim, do którego należy także włocławski Anwis. Spółka poinformował o wynikach finansowych osiągniętych w 2022 r.  Dla Grupy miniony sezon zakończył się wzrostem, a rok można zaliczyć do udanych.

Zatrudniająca ok. 5300 osób pracowników firma osiągnęła w ubiegłym roku łączną sprzedaż w wysokości ok. 750 mln euro, czyli o 9 proc. więcej niż w 2021 r. Jednak po dobrym początku 2022 r. dały się zauważyć pierwsze oznaki spadku popytu na rynku prywatnym z powodu inflacji, rosnących stóp procentowych i wyższych kosztów energii. Jak zaznacza firma, wiąże się to m.in. z wybuchem wojny w Ukrainie.

Fot. Warema

Christian Steinberg, szef rynku globalnego w Waremie, wskazuje, że poza segmentem luksusowym, który nie słabnie, niekorzystne zmiany najbardziej odczuwa budownictwo mieszkaniowe.

Z kolei Angelique Renkhoff-Mücke, prezes Waremy prognozuje, jak będzie wyglądał rynek osłon w 2023 r.:

Obecnie spodziewamy się konsolidacji rynku osłon przeciwsłonecznych przy słabszym popycie niż w poprzednich latach. Bardzo uważnie obserwujemy sytuację na rynku i zidentyfikowaliśmy już obszary potencjału, na których będziemy się skupiać.

Według zarządu Waremy będzie to przede wszystkim renowacja pod kątem energetycznym. To także cyfryzacja, na tym polu Warema planuje kontynuację swoich wcześniejszych działań. Firma planuje także zacieśniać współpracę ze sprzedawcami detalicznymi. Ma w tym pomóc m.in. otwarcie nowego centrum szkoleniowo-doświadczalne „Sun Academy”.

 

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".