W Wałbrzychu badania na rynek amerykański

Autor: RK |Data publikacji: 2020-01-15

Informowaliśmy niedawno o wyraźnie rosnącym eksporcie polskich okien i drzwi na rynek amerykański (więcej na ten temat TUTAJ). Wzrost ten dotyczy głównie sprzedaży do USA, której wartość przekroczyła w ub. roku 10 mln euro. Sprzedaż do Kanady jest znacznie skromniejsza, bo utrzymuje się na poziomie zaledwie 1,3 mln euro. Jedną z barier eksportu za ocean są wymagania certyfikacyjne, związane z koniecznością wykonania odrębnych badań wyrobów.

Sytuacja ta może wkrótce ulec zmianie, gdyż badania takie można będzie wykonywać już w Polsce. Na początku stycznia wałbrzyskie Mobilne Laboratorium Techniki Budowlanej przeszło pozytywnie audyt specjalistów z kanadyjskiego Labtest Certification Inc., potwierdzający kompetencje tej jednostki badawczej do prowadzenia badań według standardów kanadyjskich.

Chodzi o badania zgodne z wytycznymi AAMA/WDMA/CSA 101/1.S.2/A440-17 “North American Fenestration Standard/Specification for windows, doors, and skylights” – określającej wymogi, dotyczące drzwi i okien na kontynencie amerykańskim. Na tej podstawie Kanadyjczycy będą współpracować z MLTB, a dzięki tej współpracy producenci okien i drzwi z Polski oraz z Europy będą mieli okazję w prostszy, a przy tym tańszy sposób wprowadzić swoje wyroby do obrotu na terenie Kanady.

Testy wykonywane w Wałbrzychu mają potwierdzać spełnienie wymogów dotyczących trzech głównych parametrów: odporność na obciążenie wiatrem, wodoodporność, przepuszczalność powietrza . Kanadyjskie przepisy budowlane (National Building Codes) oraz większość lokalnych przepisów budowlanych obecnie wymaga, aby okna stosowane w nowych i remontowanych budynkach mieszkalnych spełniały wymogi wynikające z powyższego standardu. Nie jest wykluczone, że wyniki potwierdzone przez kanadyjską jednostkę będą również honorowane na terenie USA.

Zobacz również

NSG Group wyraźnie odczuwa skutki pandemii

NSG Group wyraźnie odczuwa skutki pandemii

NSG Group podało, że pandemia koronawirusa będzie miała duży wpływ na wyniki koncernu. Szczególnie widoczny spadek jest z branży motoryzacyjnej od polowy marca.

Cała branża stolarki spotkała się online!

Cała branża stolarki spotkała się online!

Blisko 200 zaintersowanych, ponad 140 wytrwałych uczestników "na żywo", 12 premierowych produktów i owocne, merytoryczne dyskusje – to bilans pierwszego, ponad dwugodzinnego webinarium, przeprowadzonego przez Forum Branżowe.

Wiosenne rabaty nawet do 40 procent !

Wiosenne rabaty nawet do 40 procent !

Producenci stolarki otworowej szukają nowych sposobów na sprzedaż swoich produktów w dobie pandemii i związanych z nią obostrzeń. Stąd nowe promocje zachęcające inwestorów do zakupu produktów online i kuszenie ich atrakcyjnymi rabatami.

1