W wakacje wystrzelił popyt na pergole

Autor: |Data publikacji:

Jak poinformowała nas firma Sun Winner, w okresie letnim znacznie zwiększyła się dynamika hurtowej sprzedaży pergoli. Przedsiębiorstwo z Łomży zakłada, że w tym roku uda mu się znacznie poprawić wyniki w porównaniu z sezonem 2021.

Początek roku był bardzo udany dla firmy Sun Winner. Pierwszy kwartał oznaczał wzrosty na poziomie 40-55 proc. we wszystkich kategoriach produktowych i na wszystkich rynkach, na jakich jest obecne przedsiębiorstwo. Drugi kwartał to znaczne wyhamowanie dynamiki wzrostu, która oscylowała na poziomie 10-25 proc., w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Znacznie gorzej pod względem sprzedaży prezentował się rodzimy rynek, bo eksportowo sprzedaż nadal dynamicznie rosła. Koniec czerwca i lipiec to jednak nagły boom na produkty marki Sun Winner, w tym przede wszystkim na nową pergolę lamelową.

Sylwester Piechowski, właściciel firmy Sun Winner:

W tym czasie dynamika wzrostów jest na poziomie 100 proc. względem roku ubiegłego! Jedną z przyczyn tak dobrych wyników jest nasz nowy produkt, czyli pergola Win Climatic oraz nowi dilerzy, którzy licznie rozpoczęli współpracę z nami. Jestem przekonany że w III i IV kwartale wzrost na poziomie 100 proc. utrzyma się a nawet będzie większy, bo wskazuje na to liczba zamówień i zainteresowanie współpracą z Sun Winner nowych partnerów handlowych.

Podane dane dotyczą sprzedaży hurtowej do partnerów handlowych, a nie detalicznej z usługą, ponieważ ten profil działalności firma systematycznie wygasza. Sun Winner chce bowiem stać się w najbliższym czasie dostawcą systemów pergolowych w branży.

Sylwester Piechowski, właściciel firmy Sun Winner tłumaczy:

Poszukujemy co prawda dilerów do współpracy z naszymi nowymi produktami tj. pergolami tarasowymi, ale prowadzimy też od pewnego czasu zaawansowane rozmowy, z dużą liczbą producentów w Europie i Polsce, odnośnie dostarczania systemu pergoli do samodzielnej produkcji. Chcielibyśmy być znaczącym dostawcą komponentów do ich produkcji. Chcemy nauczyć producentów całej wiedzy na temat branży pergolowej, tak aby szybko mogli zaistnieć na rynku i by nie zajęło im to kilku lat i by uniknęli błędów, które by pewnie popełniali w początkowym okresie. Poza szkoleniami produktowymi i z zakresu procesów produkcyjnych, przekazujemy im też materiały marketingowe, aby szybciej i prościej mogli wejść na ten rynek.

Sun Winner był jednym z polskich wystawców podczas targów Fensterbau Frontale 2022. Firma zaprezentowała tam wspomnianą pergolę lamelową Win Climatic, jak i inne produkty z aktualnej oferty. Według Sylwestra Piechowskiego, właściciela Sun Winnera, impreza w Norymberdze była owocna dla firmy z Łomży:

Uważam, że dzięki uczestnictwu w targach Fensterbau Frontale nasza firma dużo zyska w najbliższym czasie, a pozytywne efekty będą widoczne już w najbliższych miesiącach, ponieważ już pojawiły się pierwsze zamówienia od nowych partnerów. Podczas targów  nasze produkty cieszyły się dużym zainteresowaniem i udało nam się pozyskać 194 leady. Są to firmy z branży stolarki okiennej, pergol i osłon okiennych z Niemiec i wielu innych europejskich krajów, jak również z USA. Pojawiły się też firmy z innych kontynentów.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".