W USA spadają wydatki na remonty, ale poprawiają się nastroje w budownictwie

Autor: |Data publikacji:

Jak wynika z wiodącego wskaźnika aktywności remontowej stworzonego na Uniwersytecie Harvarda, wydatki remontowe Amerykanów będą spadać do połowy przyszłego roku. Stany Zjednoczone są jednak nadal atrakcyjnym rynkiem dla naszej branży.

Naukowcy z Uniwersytetu Harvarda przewidują roczne spadki wydatków na remonty i renowacje o 0,4 proc. do drugiego kwartału 2021 r., zakładają przy tym dalsze osłabienie całej gospodarki w wyniku kryzysu zdrowia publicznego. W tym modelu brana jest pod uwagę m.in. sprzedaż detaliczna materiałów budowlanych, cen mieszkań oraz PKB.

Chris Herbert, dyrektor zarządzający Ośrodka Studiów Mieszkaniowych:

Rynek remontowy był ożywiony przez pierwsze miesiące pandemii, ponieważ właściciele spędzali znaczną część czasu w domu i zdali sobie sprawę z potrzeby zmian w swojej przestrzeni przeznaczonej do pracy, nauki, szkoły, zabawy, ćwiczeń i nie tylko. Jednak gwałtowny spadek sprzedaży domów i pozwoleń na budowę tej wiosny, a także rekordowe bezrobocie, sugerują, że wielu właścicieli domów prawdopodobnie ograniczy plany gruntownych remontów w tym oraz przyszłym roku.

Ponieważ tempo prac remontowych zaczyna spadać, oczekuje się, że roczne wydatki inwestorów na ten cel nieznacznie się zmniejszą do 326 miliardów dolarów do połowy 2021 rok.  

Abbe Will, zastępca dyrektora projektu w programie Remodeling Futures Ośrodka Studiów Mieszkaniowych:

Biorąc pod uwagę trwającą niepewność dotyczącą szerszego wpływu pandemii, czas, w którym osiągniemy dno na rynku przebudowy pozostaje nieokreślony.

Na amerykańskim rynku obecni są polscy producenci stolarki i ślusarki. W czerwcu informowaliśmy, że Yawal i Awilux realizują swoje plany w USA pomimo trwającej pandemii (szczegóły). Teraz o utrzymaniu poziomu sprzedaży po siedmiu miesiącach 2020 r. poinformował Pagen.

Barbara Kapusta, export sales manager w firmie Pagen:

Posiadany portfel zamówień do realizacji w pozostałych miesiącach bieżącego roku pozwoli nam z powodzeniem zrealizować zakładany plan sprzedaży na 2020 rok, zwłaszcza, że pomimo pandemii realizujemy wysyłki towarów bez żadnych opóźnień. (…) Dzięki stopniowemu odmrażaniu amerykańskiej gospodarki, branża budowlana ma szansę wyjść z najgorszego załamania. Z nadzieją patrzę w przyszłość i cieszę się na wieść o kolejnych odważnych decyzjach inwestycyjnych podejmowanych przez naszych kluczowych partnerów.

Jedną z ostatnich realizacji, w których zastosowano stolarkę firmy Pagen jest osiedle domów wielorodzinnych w Chicago:

Jak wynika z najnowszych wyników Indeksu Rynku Mieszkaniowego, pewność sektora budowlanego w USA na rynku nowego budownictwa jednorodzinnego wzrosła w lipcu aż o 14 pkt. do 72 pkt., czyli do poziomu z marca, sprzed wybuchu pandemii. Według danych Departamentu Mieszkalnictwa i Rozwoju Miast oraz Biura Spisu Ludności sprzedaż nowo wybudowanych domów jednorodzinnych wzrosła do najwyższego poziomu od czasu Wielkiej Recesji, o 13,8 proc.

Stany Zjednoczone to bardzo kuszący i atrakcyjny rynek dla polskich firm produkujących stolarkę i systemy aluminiowe. O czym należy pamiętać, gdy chce się wejść na amerykański rynek? Oprócz poznania kultury biznesu, researchu marketingowego czy produktowego konieczne jest zapoznanie się z aspektami prawnymi prowadzenia działalności w tym kraju. W naszym nowym artykule podpowiadamy, od czego zacząć:

Wejście na rynek USA – od czego zacząć?

 

 

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".