Polskie Składy Budowlane opublikowały wyniki za III kwartały bieżącego roku. Przychody partnerów PSB wyniosły 5,3 mld zł i były wyższe o 8 proc. w porównaniu do roku ubiegłego.
PSB ocenia, że minione trzy kwartały były bardzo dobre pod kątem sprzedaży materiałów budowlanych. Firma podkreśla, że partnerzy Grupy, czyli właściciele palcówek handlowych działających w ramach sieci PSB zwiększyli swoje przychody w dziedzinie budownictwa. Jeśli chodzi o hurtownie, czyli składy i sklepy Profi – tu wzrost był na poziomie 7 proc. Z kolei w sklepach PSB Mrówka, które mają charakter detaliczny, wzrost był o 11 proc. Natomiast przychody Grupy PSB Handel (centrali) wyniosły 2,3 mld zł i były wyższe o 12 proc. w porównaniu do roku ubiegłego.

PSB podaje, że najlepszy pod względem przychodów był początek roku. Firma zanotowała tu dużą dynamikę wzrostu. Jednak już od maja do września widać było, że popyt na materiały budowlane stawał się coraz niższy, nastąpiło spowolnienie wzrostu sprzedaży.
Obecnie w ramach sieci PSB pracuje 297 składów budowlanych, 305 sklepów PSB Mrówka oraz 64 placówek handlowych PSB Profi. Zaledwie kilka dni temu, bo 9 listopada PSB otworzyło kolejny sklep Mrówka w Białośliwiu, który właśnie jest już 305. placówką w sieci. Polskie Składy Budowlane mają 14-procentowy udział w krajowym rynku dystrybucji materiałów budowlanych.
Zobacz również
„Czyste Powietrze” winne miliony złotych. Wykonawcy protestują
Fala protestów w związku z nierozliczonymi umowami w ramach programu „Czyste Powietrze”. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zalega z wypłatami pojedynczym firmom nawet po kilkadziesiąt milionów złotych.
Forum Webinar 2025 #1 – poznaj nowości na sezon 2025
Już 15 maja pierwsze w tym roku spotkanie online w ramach Forum Webinar. Wydarzenie będzie poświęcone prezentacji nowości produktowych przygotowanych przez dostawców i producentów na sezon 2025.
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie”. Sprawdź, jak skutecznie prowadzić marketing i wdrażać nowoczesne oprogramowanie w firmie.