O 8 proc. wzrosła sprzedaż materiałów budowlanych

Autor: |Data publikacji:

Polskie Składy Budowlane opublikowały wyniki za III kwartały bieżącego roku. Przychody partnerów PSB wyniosły 5,3 mld zł i były wyższe o 8 proc. w porównaniu do roku ubiegłego.

PSB ocenia, że minione trzy kwartały były bardzo dobre pod kątem sprzedaży materiałów budowlanych. Firma podkreśla, że partnerzy Grupy, czyli właściciele palcówek handlowych działających w ramach sieci PSB zwiększyli swoje przychody w dziedzinie budownictwa. Jeśli chodzi o hurtownie, czyli składy i sklepy Profi – tu wzrost był na poziomie 7 proc. Z kolei w sklepach PSB Mrówka, które mają charakter detaliczny, wzrost był o 11 proc. Natomiast przychody Grupy PSB Handel (centrali) wyniosły 2,3 mld zł i były wyższe o 12 proc. w porównaniu do roku ubiegłego.

Otwarcie nowego sklepu Mrówka w Białośliwiu.

PSB podaje, że najlepszy pod względem przychodów był początek roku. Firma zanotowała tu dużą dynamikę wzrostu. Jednak już od maja do września widać było, że popyt na materiały budowlane stawał się coraz niższy, nastąpiło spowolnienie wzrostu sprzedaży.

Obecnie w ramach sieci PSB pracuje 297 składów budowlanych, 305 sklepów PSB Mrówka oraz 64 placówek handlowych PSB Profi. Zaledwie kilka dni temu, bo 9 listopada PSB otworzyło kolejny sklep Mrówka w Białośliwiu, który właśnie jest już 305. placówką w sieci. Polskie Składy Budowlane mają 14-procentowy udział w krajowym rynku dystrybucji materiałów budowlanych.

Zobacz również

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.