Polskie Składy Budowlane opublikowały wyniki za III kwartały bieżącego roku. Przychody partnerów PSB wyniosły 5,3 mld zł i były wyższe o 8 proc. w porównaniu do roku ubiegłego.
PSB ocenia, że minione trzy kwartały były bardzo dobre pod kątem sprzedaży materiałów budowlanych. Firma podkreśla, że partnerzy Grupy, czyli właściciele palcówek handlowych działających w ramach sieci PSB zwiększyli swoje przychody w dziedzinie budownictwa. Jeśli chodzi o hurtownie, czyli składy i sklepy Profi – tu wzrost był na poziomie 7 proc. Z kolei w sklepach PSB Mrówka, które mają charakter detaliczny, wzrost był o 11 proc. Natomiast przychody Grupy PSB Handel (centrali) wyniosły 2,3 mld zł i były wyższe o 12 proc. w porównaniu do roku ubiegłego.
PSB podaje, że najlepszy pod względem przychodów był początek roku. Firma zanotowała tu dużą dynamikę wzrostu. Jednak już od maja do września widać było, że popyt na materiały budowlane stawał się coraz niższy, nastąpiło spowolnienie wzrostu sprzedaży.
Obecnie w ramach sieci PSB pracuje 297 składów budowlanych, 305 sklepów PSB Mrówka oraz 64 placówek handlowych PSB Profi. Zaledwie kilka dni temu, bo 9 listopada PSB otworzyło kolejny sklep Mrówka w Białośliwiu, który właśnie jest już 305. placówką w sieci. Polskie Składy Budowlane mają 14-procentowy udział w krajowym rynku dystrybucji materiałów budowlanych.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".