Polskie Składy Budowlane podsumowały rok pod względem zmian cen na materiały budowlane. W całym roku produkty w Grupie PSB podrożały o 3,6 proc. jednak widać tendencję do mniejszej dynamiki wzrostu.
Jak w 2019 r. kształtowały się ceny na materiały budowlane w placówkach handlowych należących do Grupy PSB w Polsce? Jak się okazuje z miesiąca na miesiąc notowane były wzrosty cen. Jednak pod koniec roku widać było tendencję spadkowa. Podczas, gdy w całym 2019 r. wzrost był na poziomie 3,6 proc., to już w grudniu, w porównaniu do roku ubiegłego ceny były wyższe o 1,6 proc.
W placówkach PSB z branży stolarki otworowej sprzedawane są przede wszystkim drzwi, ale w ofercie są także m.in. produkty do montażu . W grudniu wzrost cen zanotowano w 18 grupach produktowych, w tym na stolarkę, która droższa była o 1,2 proc. w stosunku do roku ubiegłego. O 3,5 proc. więcej trzeba było zapłacić za farby i lakiery i o 3,4 proc. za chemię budowlaną.

Podsumowując 12 miesięcy, ceny również wzrosły w 18 grupach produktowych. Jeśli chodzi o stolarkę, to w porównaniu do roku 2018 była ona droższa o 3 proc., więcej trzeba było zapłacić za chemię budowlaną – o 4,1 proc. i za farby i lakiery – o 3,7 proc. Analizując te dane widać, że dynamika wzrostu cen w ostatnich miesiącach zaczęła spadać. Jednak, jak podaje PSB, pocieszające jest to, że wzrasta liczba rozpoczętych budów oraz pozwoleń na budowę, co wskazuje na optymistyczne nastroje wśród inwestorów.
PSB podsumowały III kwartały pod względem przychodów ze sprzedaży. Łączne przychody partnerów PSB za dziewięć miesięcy wyniosły 5,3 mld zł i były o 8 proc. wyższe niż rok temu. Warto podkreślić, że udział Grupy PSB w krajowym rynku dystrybucji materiałów budowlanych szacowny jest na 14 proc.
Zobacz również
Najwięksi producenci branży stolarki 2025
Poznaliśmy ranking największych producentów w branży budowlanej. Wśród 100 obecnych na liście jest wiele firm stolarkowych.
Veka ma nowe laboratorium badawcze
Veka oddała do użytku nowoczesne laboratorium badawcze Winlab. Będzie tu testowana stolarka na rynek polski i na eksport.
Made Expo 2025: lokalne targi Europy Południowej
W dniach 19-22 listopada w Mediolanie odbyły się targi Made Expo, które obfitowały w charakterystyczne dla rynków Europy południowo-zachodniej rozwiązania


