W PSB ceny stolarki rosną, ale coraz mniej dynamicznie

Autor: |Data publikacji:

Polskie Składy Budowlane podsumowały rok pod względem zmian cen na materiały budowlane. W całym roku produkty w Grupie PSB podrożały o 3,6 proc. jednak widać tendencję do mniejszej dynamiki wzrostu.

Jak w 2019 r. kształtowały się ceny na materiały budowlane w placówkach handlowych należących do Grupy PSB w Polsce? Jak się okazuje z miesiąca na miesiąc notowane były wzrosty cen. Jednak pod koniec roku widać było tendencję spadkowa. Podczas, gdy w całym 2019 r. wzrost był na poziomie 3,6 proc., to już w grudniu, w porównaniu do roku ubiegłego ceny były wyższe o 1,6 proc.

W placówkach PSB z branży stolarki otworowej sprzedawane są przede wszystkim drzwi, ale w ofercie są także m.in. produkty do montażu . W grudniu wzrost cen zanotowano w 18 grupach produktowych, w tym na stolarkę, która droższa była o 1,2 proc. w stosunku do roku ubiegłego. O 3,5 proc. więcej trzeba było zapłacić za farby i lakiery i o 3,4 proc. za chemię budowlaną.

W Łącku, na początku grudnia otwarty został najnowszy, 307. sklep PSB Mrówka.

Podsumowując 12 miesięcy, ceny również wzrosły w 18 grupach produktowych. Jeśli chodzi o stolarkę, to w porównaniu do roku 2018 była ona droższa o 3 proc., więcej trzeba było zapłacić za chemię budowlaną – o 4,1 proc. i za farby i lakiery – o 3,7 proc. Analizując te dane widać, że dynamika wzrostu cen w ostatnich miesiącach zaczęła spadać. Jednak, jak podaje PSB, pocieszające jest to, że wzrasta liczba rozpoczętych budów oraz pozwoleń na budowę, co wskazuje na optymistyczne nastroje wśród inwestorów.

PSB podsumowały III kwartały pod względem przychodów ze sprzedaży. Łączne przychody partnerów PSB za dziewięć miesięcy wyniosły 5,3 mld zł i były o 8 proc. wyższe niż rok temu. Warto podkreślić, że udział Grupy PSB w krajowym rynku dystrybucji materiałów budowlanych szacowny jest na 14 proc.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".