W dniu 17 września odbyło się wydarzenie online „W pogoni za ciszą”, które zorganizowane było przez Saint-Gobain, Stowarzyszenie Komfort Ciszy i Centrum Nauki Kopernik.

Podczas wydarzenia ogłoszono szczegóły raportu „Polska w decybelach” przygotowanego przez ekspertów Saint-Gobain, przy współudziale Stowarzyszenia Komfort Ciszy oraz zaprezentowano eksperymenty empiryczne, demonstrujące jak rodzi się dźwięk i na czym polega jego aktywne i pasywne tłumienie, przybliżono wpływ hałasu na zdrowie człowieka. Widzowie mogli dowiedzieć się, że Saint-Gobain zostało Partnerem Inwestycji „Pracownia Przewrotu Kopernikańskiego” w Centrum Nauki Kopernik. Odbyły się również panele dyskusyjne z udziałem ekspertów.
W studio pojawili się także przedstawiciele firm Glassolutions, Krispol i Aluprof. Zadano im pytania dotyczące wpływu stolarki otworowej na izolację akustyczną budynków. Jak zaznaczył podczas panelu Marcin Garbaciak z firmy Krispol, akustyka pomieszczeń to temat, na który coraz częściej podejmowany jest gdy rozmawiamy o szkołach i przestrzeniach publicznych. Architekci zwracają na niego baczniejszą uwagę już na etapie projektu i chętniej poszukują rozwiązań technologicznych. Jednak, według Marcina Garbaciaka, wiele jeszcze jest do zrobienia w kwestii poszerzenia świadomości klienta indywidualnego. Wojciech Kulej, reprezentujący Aluprof, podkreślił, że dużym wyzwaniem stojącym przed branżą jest moda na coraz większe powierzchnie szklane i jak najmniej widoczne ramy i profile okienne. Dodał, że firma gotowa jest na sprostanie rosnącym oczekiwaniom rynku za przykład podając inwestycję firmy na Manhattanie.
Zobacz również
Oknoplast rezygnuje z udziału w Fensterbau Frontale 2026
Jak poinformowała niemiecka spółka producenta okien, Oknoplast Deutschland, zrezygnowała ona z udziału w najbliższej edycji targów Fensterbau Frontale w Norymberdze.
Hydro zamknie zakłady w Europie
Hydro chce optymalizować swoją działalność i zamierza zamknąć pięć zakładów zajmujących się ekstruzją w Europie.
Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem
Aluprof Sun Shading Solutions jest nowym segmentem marki Aluprof. Powstał on dzięki przejęciu spółki Selt wraz z całym jej majątkiem.


