Wartość światowego rynku okien i drzwi w 2019 r. wynosiła 166,3 mld dolarów. Do roku 2026 może rosnąć o 5,9 proc. rocznie.
W najnowszym, grudniowym raporcie Global Market Insight podane są prognozy na temat globalnego rynku okien i drzwi. Analitycy opracowali dokument dotyczący okien wykonanych z PCW, metali i drewna, instalowanych w budynkach komercyjnych i mieszkaniowych oraz w obiektach nowych i na wynajem. W okresie od 2020 do 2026 r. wartość rynku ma wzrosnąć o 5,9 proc. rocznie do 215,9 mld dolarów. Rosnącą popularnością będą się cieszyć okna z PCW, wartość tego rynku rocznie będzie wyższa o 6,5 proc. do 2026 r.
Na świecie w 2019 r. remonty stanowiły ok. 56 proc. rynku budowlanego. Natomiast 67 proc. remontów odbywało się w budynkach mieszkalnych. Jeśli chodzi o Europę, to rynek remontów w najbliższych latach znacząco się zwiększy. Szczególnie ze względów na przyjęte cele związane z oszczędnością energii do 2030 r., ale także związane z emisją CO2. W remontowanych budynkach wymieniane są okna i drzwi na takie, które charakteryzują się wysokimi parametrami termicznymi.
Na rynek budowlany wpływa także obecna pandemia. Dlatego analitycy spodziewają się, że w obecnym roku globalny rynek okien i drzwi się skurczy. Wiele dużych projektów budowlanych na świecie zostało zatrzymanych. Jednak analitycy spodziewają się, że dzięki uruchomieniu różnych programów, przede wszystkim w Europie, związanych z dopłatami do remontów poprawiających efektywność energetyczną, uda się osiągnąć stabilizację na rynku budowlanym.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".