Dobra koniunktura w segmencie aluminium sprawia, że Grupa Kęty zakończy rok dużo powyżej planowanych wyników. Obecnie trwają tu prace nad strategią Grupy na lata 2021-2025, a jej ważnym elementem będzie nakreślenie drogi dojścia do neutralności środowiskowej tej spółki.

Grupa Kęty, której ważną częścią jest bielski Aluprof, po październikowych wynikach podniosła o 3 proc. tegoroczną prognozę sprzedaży do niemal 3,5 mld zł. Prognoza EBIDTA wzrosła w Grupie o 9 proc. do 656 mln zł, a zysku netto aż o 18 proc. do 417 mln zł. Szacowany na 2020 rok poziom nakładów inwestycyjnych wynosi ok. 160 mln zł, czyli będzie niższy o 7,5 proc. w porównaniu z założeniami prognozy z sierpnia. W sierpniu bowiem Grupa Kęty podniosła także tegoroczną prognozę zysku netto o 20 proc. do 352 mln zł, EBITDA o 12 proc. do 600 mln zł, a sprzedaży o 2 proc. do 3,38 mld zł.
„Wyniki osiągnięte w październiku oraz zaktualizowane prognozy efektów działalności grupy w kolejnych miesiącach bieżącego roku wskazują, iż w czwartym kwartale nie wystąpi pogorszenie koniunktury zakładane w prognozie wyników grupy za rok 2020 opublikowanej 24 sierpnia 2020 roku. W rezultacie zarząd szacuje, że część parametrów powyższej prognozy rocznej zostanie przekroczona o ponad 10 proc.” – napisano w komunikacie.
Grupa pracuje obecnie nad nową strategią na lata 2021-2025, planując jej prezentację być może jeszcze przed końcem br. Na spotkaniu z Radą Nadzorczą zostały już przedyskutowane założenia przychodowe i zyskowe, które w ocenia prezesa zarządu Grupy Kęty, Dariusza Mańko, można uznać za „umiarkowanie optymistyczne”.

Zobacz również
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.
OFS 2025 – fotorelacja (druga część)
Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.
Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych
DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.


