Dobra koniunktura w segmencie aluminium sprawia, że Grupa Kęty zakończy rok dużo powyżej planowanych wyników. Obecnie trwają tu prace nad strategią Grupy na lata 2021-2025, a jej ważnym elementem będzie nakreślenie drogi dojścia do neutralności środowiskowej tej spółki.
Grupa Kęty, której ważną częścią jest bielski Aluprof, po październikowych wynikach podniosła o 3 proc. tegoroczną prognozę sprzedaży do niemal 3,5 mld zł. Prognoza EBIDTA wzrosła w Grupie o 9 proc. do 656 mln zł, a zysku netto aż o 18 proc. do 417 mln zł. Szacowany na 2020 rok poziom nakładów inwestycyjnych wynosi ok. 160 mln zł, czyli będzie niższy o 7,5 proc. w porównaniu z założeniami prognozy z sierpnia. W sierpniu bowiem Grupa Kęty podniosła także tegoroczną prognozę zysku netto o 20 proc. do 352 mln zł, EBITDA o 12 proc. do 600 mln zł, a sprzedaży o 2 proc. do 3,38 mld zł.
„Wyniki osiągnięte w październiku oraz zaktualizowane prognozy efektów działalności grupy w kolejnych miesiącach bieżącego roku wskazują, iż w czwartym kwartale nie wystąpi pogorszenie koniunktury zakładane w prognozie wyników grupy za rok 2020 opublikowanej 24 sierpnia 2020 roku. W rezultacie zarząd szacuje, że część parametrów powyższej prognozy rocznej zostanie przekroczona o ponad 10 proc.” – napisano w komunikacie.
Grupa pracuje obecnie nad nową strategią na lata 2021-2025, planując jej prezentację być może jeszcze przed końcem br. Na spotkaniu z Radą Nadzorczą zostały już przedyskutowane założenia przychodowe i zyskowe, które w ocenia prezesa zarządu Grupy Kęty, Dariusza Mańko, można uznać za „umiarkowanie optymistyczne”.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".