Mercor podsumował pod względem finansowym rok obrotowy 2018/2019. Firma podała, że przychody ze sprzedaży wzrosły o 16 proc. osiągając wartość 370,9 mln zł.
Mercor podał wyniki handlowe ze swojego czwartego kwartału – to okres od stycznia do końca marca 2019 r. Jest to jednocześnie okazja do podsumowania całego roku obrotowego. Producent zaznaczył, ze zwykle wyniki z czwartego kwartału są stosunkowo słabsze, w porównaniu z pozostałymi okresami. W omawianym jednak roku finansowym było inaczej. W czwartym kwartale (czyli w I kwartale 2019 roku) firma zanotowała wysoki, bo 34-procentowy wzrosty sprzedaży, a jej wartość wyniosła 92,5 mln zł.
W roku rozliczeniowym Grupy Mercor, który zaczął się 1 kwietnia 2018 r. przychody ze sprzedaży wyniosły 370,9 mln zł w porównaniu do 318,4 mln zł. Jest to wzrost o 16,4 proc. Jeśli chodzi o sprzedaż zagraniczną, to jej wartość wynosi w omawianym okresie 168,8 mln zł (rok wcześniej 165,1 mln zł), a sprzedaż w Polsce to kwota 202 mln zł (153,2 w poprzednim okresie). Spółka podaje, że wzrósł także zysk brutto – w zamkniętym właśnie roku finansowym wyniósł on 94,3 mln zł, podczas gdy w roku ubiegłym było to 76,5 mln zł.
W minionym roku firma kontynuowała swoje działania inwestycyjne. W roku rozliczeniowym 2018/2019 firma przeznaczyła na ten cel ok. 12 mln zł. O ostatnich inwestycjach firmy pisaliśmy TUTAJ. W ostatnich trzech latach spółka wydała na inwestycje ok. 50 mln zł, były to nakłady poniesione na optymalizację produkcji i rozwój nowych produktów.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".