W Fakro widać powrót popytu na stolarkę

Autor: |Data publikacji:

Fakro ocenia, że nastroje w branży budowlanej poprawiły się w trzecim kwartale. Zarząd  omawiał kondycję gospodarki i firmy podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu.

Producent okien dachowych informuje, że nastroje w branży w trzecim kwartale tego roku poprawiły się i firma widzi powrót popytu na swoje produkty. Wśród pozytywnych impulsów, które wpłynęły na poprawę sytuacji na rynku budowlanym, było rozszerzenie programu Czyste powietrze i wprowadzenie Kredytu 2 proc. Według wiceprezesa Pawła Dziekońskiego, najtrudniejszy czas to IV kwartał ubiegłego roku oraz I kwartał bieżącego roku. Spadał wówczas popyt na materiały budowlane, gwałtownie rosła inflacja i stopy procentowe. Pod koniec zeszłego roku producent stolarki był zmuszony do ograniczenia czasu pracy pracowników, pisaliśmy o tym TUTAJ.

Zarząd Fakro wziął także udział w XXXII Forum Ekonomicznym w Karpaczu, które odbyło się w dniach od 5 do 7 września. Wiceprezes uczestniczył w panelu „Międzynarodowa korporacja a zrównoważony rozwój w polskich firmach. Jak wywierać pozytywny wpływ na cały łańcuch wartości?”. Przedstawiciel firmy podkreślił, że skupia się ona na zrównoważonej produkcji i łańcuchu dostaw. Jak informuje Paweł Dziekoński, Fakro stale optymalizuje trasy, korzysta z ekologicznej floty, zwiększa efektywność magazynowania oraz minimalizuje odpady.

Z kolei Ryszard Florek, prezes Fakro, uczestniczył w spotkaniu „Polskie firmy – jak konkurować w globalnej gospodarce?”. Wskazał na rolę kapitału społecznego w tworzeniu konkurencyjności gospodarki. Według Florka polega to m.in. na zaufaniu do rodzimych producentów i marek. Taki kapitał społeczny powinni budować także politycy i urzędnicy. Wśród panelistów znaleźli się m.in. Krzysztof Domarecki z Seleny i Dawid Zieliński z Columbus Energy.

Zobacz również

Znamy laureatów Builder Super Power 2025

Znamy laureatów Builder Super Power 2025

Zakończyła się kolejna edycja wyróżnień Builder Super Power 2025. Wśród laureatów znaleźli się przedstawiciele firm związanych z branżą stolarki budowlanej.

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.