Fakro ocenia, że nastroje w branży budowlanej poprawiły się w trzecim kwartale. Zarząd omawiał kondycję gospodarki i firmy podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu.
Producent okien dachowych informuje, że nastroje w branży w trzecim kwartale tego roku poprawiły się i firma widzi powrót popytu na swoje produkty. Wśród pozytywnych impulsów, które wpłynęły na poprawę sytuacji na rynku budowlanym, było rozszerzenie programu Czyste powietrze i wprowadzenie Kredytu 2 proc. Według wiceprezesa Pawła Dziekońskiego, najtrudniejszy czas to IV kwartał ubiegłego roku oraz I kwartał bieżącego roku. Spadał wówczas popyt na materiały budowlane, gwałtownie rosła inflacja i stopy procentowe. Pod koniec zeszłego roku producent stolarki był zmuszony do ograniczenia czasu pracy pracowników, pisaliśmy o tym TUTAJ.
Zarząd Fakro wziął także udział w XXXII Forum Ekonomicznym w Karpaczu, które odbyło się w dniach od 5 do 7 września. Wiceprezes uczestniczył w panelu „Międzynarodowa korporacja a zrównoważony rozwój w polskich firmach. Jak wywierać pozytywny wpływ na cały łańcuch wartości?”. Przedstawiciel firmy podkreślił, że skupia się ona na zrównoważonej produkcji i łańcuchu dostaw. Jak informuje Paweł Dziekoński, Fakro stale optymalizuje trasy, korzysta z ekologicznej floty, zwiększa efektywność magazynowania oraz minimalizuje odpady.
Z kolei Ryszard Florek, prezes Fakro, uczestniczył w spotkaniu „Polskie firmy – jak konkurować w globalnej gospodarce?”. Wskazał na rolę kapitału społecznego w tworzeniu konkurencyjności gospodarki. Według Florka polega to m.in. na zaufaniu do rodzimych producentów i marek. Taki kapitał społeczny powinni budować także politycy i urzędnicy. Wśród panelistów znaleźli się m.in. Krzysztof Domarecki z Seleny i Dawid Zieliński z Columbus Energy.
Zobacz również
Oknoplast rezygnuje z udziału w Fensterbau Frontale 2026
Jak poinformowała niemiecka spółka producenta okien, Oknoplast Deutschland, zrezygnowała ona z udziału w najbliższej edycji targów Fensterbau Frontale w Norymberdze.
Hydro zamknie zakłady w Europie
Hydro chce optymalizować swoją działalność i zamierza zamknąć pięć zakładów zajmujących się ekstruzją w Europie.
Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem
Aluprof Sun Shading Solutions jest nowym segmentem marki Aluprof. Powstał on dzięki przejęciu spółki Selt wraz z całym jej majątkiem.


