Fakro ocenia, że nastroje w branży budowlanej poprawiły się w trzecim kwartale. Zarząd omawiał kondycję gospodarki i firmy podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu.
Producent okien dachowych informuje, że nastroje w branży w trzecim kwartale tego roku poprawiły się i firma widzi powrót popytu na swoje produkty. Wśród pozytywnych impulsów, które wpłynęły na poprawę sytuacji na rynku budowlanym, było rozszerzenie programu Czyste powietrze i wprowadzenie Kredytu 2 proc. Według wiceprezesa Pawła Dziekońskiego, najtrudniejszy czas to IV kwartał ubiegłego roku oraz I kwartał bieżącego roku. Spadał wówczas popyt na materiały budowlane, gwałtownie rosła inflacja i stopy procentowe. Pod koniec zeszłego roku producent stolarki był zmuszony do ograniczenia czasu pracy pracowników, pisaliśmy o tym TUTAJ.
Zarząd Fakro wziął także udział w XXXII Forum Ekonomicznym w Karpaczu, które odbyło się w dniach od 5 do 7 września. Wiceprezes uczestniczył w panelu „Międzynarodowa korporacja a zrównoważony rozwój w polskich firmach. Jak wywierać pozytywny wpływ na cały łańcuch wartości?”. Przedstawiciel firmy podkreślił, że skupia się ona na zrównoważonej produkcji i łańcuchu dostaw. Jak informuje Paweł Dziekoński, Fakro stale optymalizuje trasy, korzysta z ekologicznej floty, zwiększa efektywność magazynowania oraz minimalizuje odpady.
Z kolei Ryszard Florek, prezes Fakro, uczestniczył w spotkaniu „Polskie firmy – jak konkurować w globalnej gospodarce?”. Wskazał na rolę kapitału społecznego w tworzeniu konkurencyjności gospodarki. Według Florka polega to m.in. na zaufaniu do rodzimych producentów i marek. Taki kapitał społeczny powinni budować także politycy i urzędnicy. Wśród panelistów znaleźli się m.in. Krzysztof Domarecki z Seleny i Dawid Zieliński z Columbus Energy.
Zobacz również
Znamy laureatów Builder Super Power 2025
Zakończyła się kolejna edycja wyróżnień Builder Super Power 2025. Wśród laureatów znaleźli się przedstawiciele firm związanych z branżą stolarki budowlanej.
Velux Polska świętuje 35-lecie
W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.
Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?
Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.


