Fakro ocenia, że nastroje w branży budowlanej poprawiły się w trzecim kwartale. Zarząd omawiał kondycję gospodarki i firmy podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu.
Producent okien dachowych informuje, że nastroje w branży w trzecim kwartale tego roku poprawiły się i firma widzi powrót popytu na swoje produkty. Wśród pozytywnych impulsów, które wpłynęły na poprawę sytuacji na rynku budowlanym, było rozszerzenie programu Czyste powietrze i wprowadzenie Kredytu 2 proc. Według wiceprezesa Pawła Dziekońskiego, najtrudniejszy czas to IV kwartał ubiegłego roku oraz I kwartał bieżącego roku. Spadał wówczas popyt na materiały budowlane, gwałtownie rosła inflacja i stopy procentowe. Pod koniec zeszłego roku producent stolarki był zmuszony do ograniczenia czasu pracy pracowników, pisaliśmy o tym TUTAJ.
Zarząd Fakro wziął także udział w XXXII Forum Ekonomicznym w Karpaczu, które odbyło się w dniach od 5 do 7 września. Wiceprezes uczestniczył w panelu „Międzynarodowa korporacja a zrównoważony rozwój w polskich firmach. Jak wywierać pozytywny wpływ na cały łańcuch wartości?”. Przedstawiciel firmy podkreślił, że skupia się ona na zrównoważonej produkcji i łańcuchu dostaw. Jak informuje Paweł Dziekoński, Fakro stale optymalizuje trasy, korzysta z ekologicznej floty, zwiększa efektywność magazynowania oraz minimalizuje odpady.
Z kolei Ryszard Florek, prezes Fakro, uczestniczył w spotkaniu „Polskie firmy – jak konkurować w globalnej gospodarce?”. Wskazał na rolę kapitału społecznego w tworzeniu konkurencyjności gospodarki. Według Florka polega to m.in. na zaufaniu do rodzimych producentów i marek. Taki kapitał społeczny powinni budować także politycy i urzędnicy. Wśród panelistów znaleźli się m.in. Krzysztof Domarecki z Seleny i Dawid Zieliński z Columbus Energy.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".