Członkowie brytyjskiej rady ds. aluminium w budownictwie pomimo gorszej koniunktury w tym sektorze zaznaczają, że mają pełen portfel zamówień i pozytywnie oceniają przyszły popyt.
Badanie stanu handlu przeprowadzone przez Council for Aluminium in Building (CAB) za trzeci kwartał 2023 r. pokazuje, że liczba okien aluminiowych utrzymywała się na dość wysokim poziomie. Nie oznacza to jednak, że są to wzrosty. Oczekiwane wolumeny sprzedaży spadły z poziomu 77 proc. w pierwszym kwartale, zaś prognozowa na koniec roku wielkość to -6 proc. Natomiast członkowie rady liczą na koniec 2023 roku na ogólny wzrost o 39 proc.
Branża aluminium przewiduje w 2024 roku ograniczenia wzrostu spowodowane kilkoma czynnikami. Spadek popytu wskazuje 89 proc. respondentów. Ponadto koszty pracy są nadal ponad dwukrotnie wyższe niż w całej branży budowlanej.
Wzrost w branży budowlanej za rok
Z kolei z jesiennego raportu Construction Products Association wynika, że po podliczeniu minionego roku produkcja budowlana zanotuje spadek o 6,8 proc. Największy w tym udział ma budownictwo prywatne: wznoszenie budynków oraz naprawa, konserwacja i remonty. Na 2024 rok prognozowany jest spadek produkcji budowlano-montażowej o 0,3 proc., z powodu spowolnienia wzrostu gospodarczego w Wielkiej Brytanii i wysokich stóp procentowych. Sytuacja ma się poprawić dopiero w 2025 r.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".