Austriacki rynek okien i drzwi podnoszono-przesuwnych odnotował spore spadki sprzedaży. Wynika tak z najnowszych danych podawanych przez Branchenradar – firmę zajmującą się badaniem rynku i konkurencji w Austrii, Niemczech i Szwajcarii. Z badania wynika, że w 2020 roku sprzedano około 2,16 mln skrzydeł okiennych, co oznacza, że w porównaniu z rokiem poprzednim popyt spadł o 2,8 proc.
Jak podają autorzy raportu, nie wynikało to jednak ze spadku liczby nowych mieszkań oddanych do użytku, ale raczej – jak to już miało miejsce w czasie kryzysu w 2013 roku – z załamania rynku remontowego, na którym popyt, w porównaniu z rokiem 2019, zmniejszył się o niemal 6 proc. Wzrost sprzedaży odnotowały okna tworzywowe i aluminiowe, największe spadki odnotowały natomiast okna drewniane i okna drewniane z okładzinami aluminiowymi.
Mimo to, wielu producentom udało się zakończyć rok 2020 z dobrym wynikiem. Zdaniem Branchenradar, wynika to wyłącznie z rosnących cen w tym sektorze rynku. W ciągu roku średnia cena okna wzrosła o 3,5 proc., co spowodowało umiarkowany wzrost przychodów producentów o 0,7 proc. do niewiele ponad 860 mln euro.
Analizy przewidują jednak wzrost sprzedaży w tym i przyszłym roku o niecałe 5 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Rynek będzie w dalszym ciągu napędzany przez nowe budownictwo, przy czym oczekuje się, że znaczący wpływ na jego rozwój będzie miał przede wszystkim rynek remontowy.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".