Velux z Hydro zmniejszą emisję CO2

Autor: |Data publikacji:

Grupa Velux, wraz z Hydro, chce ograniczyć emisję dwutlenku węgla. Firmy właśnie uzgodniły wspólny cel redukcji szkodliwych gazów.

Grupa Velux planuje znacząco zmniejszyć emisję dwutlenku węgla w łańcuchu dostaw do 2030 r. Producent okien dachowych uzgodnił właśnie z Hydro, dostawcą systemów aluminiowych, że firma włączy się do realizacji celów środowiskowych Veluksa. Producent okien dachowych zamierza osiągnąć poziom poniżej 2 kg węgla emitowanego na kilogram aluminium do 2030 r. Jest to wartość wyliczona w całym łańcuchu dostaw.

Grupa Velux podliczyła, że do końca bieżącego roku, dzięki partnerskiej umowie, uda się ograniczyć emisję węgla o ok. 15-20 tys. ton. Firma podaje, że ponad 94 proc. śladu węglowego pochodzi z materiałów stosowanych w produktach. Hydro proponuje tu niskoemisyjne rozwiązania, jak Reduxa i Circal. Są to materiały stosowane do produkcji okiennych, a także akcesoriów, jak rolety i żaluzje.

Stig Tjøtta, szef działu technologii w Hydro Aluminium Metal Commercial przyznaje:

Oczekujemy, że do 2030 roku będziemy w stanie dostarczyć Hydro Reduxa o śladzie poniżej 2 kg CO2 na kilogram wyprodukowanego aluminium, z uwzględnieniem całego łańcucha wartości aluminium. Dążymy również do zmniejszenia śladu węglowego do zera w przypadku Hydro Circal poprzez zastąpienie gazu ziemnego energią odnawialną.

Zobacz również

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.