W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Veluxem Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

W chłodne piątkowe popołudnie okazała fasada hotelu Narvil w Serocku nad Zalewem Zegrzyńskim przybrała czerwoną barwę. To tam 35. rocznicę obecności na polskim rynku świętował czołowy producent okien dachowych na świecie – firma Velux. Czerwony kolor zdominował również hotelowe wnętrza. Przed gośćmi, których w sumie było ponad 700, niczym na Oskarach rozłożono długi dywan, oczywiście czerwony.
Również oprawa sceniczna nie ustępowała tej z Hollywood. Konferencję otworzył klip, który pozwolił zebranym cofnąć się w czasie do początków lat 90., kiedy to w Polsce zaczynał swoją działalność duński producent. Wydarzenie prowadził dyrektor zarządzający firmy, Przemysław Pokorski, po którym kolejno zdalnie i na scenie głos zabrali Anders Dam Vestergaard, członek rodziny zarządzającej grupą VKR, a także Krisztian Meszaros, wiceprezydent sprzedaży w Europie Środkowej.
Po przywitaniu dyrektor Pokorski oddał scenę i mikrofon Aleksandrze Stępniak, Public Affairs Manager w firmie. Pani Aleksandra, od lat zajmująca się tematami ekologii i zrównoważonego rozwoju, podczas wystąpienia „Budownictwo w dobie zmian” przybliżyła nam aktualne zadania i wyzwania, przed jakimi stoi współczesne budownictwo. Prezentacja ta była wstępem do panelu dyskusyjnego „Przyszłość sektora budowlanego w Polsce”, w którym udział wzięli przedstawiciele administracji publicznej, architekci oraz producenci: Dorota Zawadzka-Stępniak z NFOŚiGW, Maciej Kuryłowicz z SARP, Piotr Choszcz z Grupy PSB, Marek Beśka ze Stowarzyszenia Energetyczne Domy Gotowe oraz Alicja Kuczera ze Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego. Podczas półtoragodzinnego bloku poruszone zostały tematy kierunków rozwoju branży, transformacji energetycznej, zmian regulacyjnych oraz rosnących oczekiwań inwestorów.

Ostatnim punktem wydarzenia była prezentacja oferty na rok 2026. Przedstawiono cztery propozycje, które nawiązują do hasła nowej oferty „Świat bez kompromisów”: widok bez kompromisów, izolacyjność bez kompromisów, komfort bez kompromisów i dostępność bez kompromisów. Jubileusz Veluxa zakończył się uroczystą galą, która byłą okazją do wspólnej celebracji z partnerami i klientami.
Komentarz: To co zwraca uwagę to bardzo liczna frekwencja podczas wydarzenia. Do Serocka w piątek zawitało około 700 osób, wśród których byli partnerzy biznesowi, dystrybutorzy, przedstawiciele firm wykonawczych, architekci, dziennikarze, a także pracownicy Veluxa. Podczas samej gali poznaliśmy więcej liczb dotyczących producenta – w sumie Grupa Velux i spółki siostrzane prowadzą produkcję w 5 nowoczesnych zakładach, a w Polsce łącznie zatrudniają ponad 3500 osób. Ponadto lider rynku okien dachowych w naszym kraju ma 2000 dostawców, niemal 1000 partnerów handlowych, a także ok. 4000 firm wykonawczych.
Samo wydarzenie przede wszystkim ukazało dobrą kondycję firmy Velux Polska, która partnerom daje poczucie, że w niełatwym dla branży czasie radzi sobie dobrze, od lat utrzymując pozycję lidera w swoim segmencie. I pomimo że firma identyfikuje się kolorem czerwonym, to nie byłbym zdziwiony, gdyby serce pompowało zieloną krew, gdyż idea ekologii i troska o „stan zdrowia” naszych domów na stałe wpisały się i od lat kojarzone są z firmą Velux. Nawet jeżeli polityka europejska w zakresie zielonej transformacji miałyby się zmienić, o czym w ostatnim czasie się mówi, to zaryzykuję stwierdzenie, że Velux z obranego kursu nie zejdzie.
Aleksander Klos
Zobacz również
Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?
Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.
Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”
13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.
Dekarz wicemistrzem Europy, biegi niepodległości – branża stolarki wspiera sport
Firmy branży stolarki od lat są solidnym wsparciem dla wszelkich inicjatyw sportowych w naszym kraju. Zebraliśmy najświeższe aktywności. W tym odcinku piszemy głównie o mniejszych firmach z naszego świata, które sponsorują lokalne drużyny i wydarzenia sportowe.





