Grupa VELUX postanowiła stać się jednym z nielicznych na świecie przedsiębiorstw, które w ogóle nie emitują CO2. Nazwała ten swój nowy cel strategią Dożywotnej Neutralności Węglowej, którą osiągnie na swój setny Jubileusz w roku 2041. Pomogą w tym dostawcy Veluxa oraz światowa organizacja WWF.
Na dzisiejszej konferencji prasowej, która odbyła się w warszawskiej Palmiarni, prezes Velux Polska, pan Jacek Siwiński (na zdjęciu) poinformował o nowej strategii Grupy VELUX, która zakłada jej Neutralność Węglową dla środowiska. Cel ten osiągnięty zostanie w roku 2041 na Jubileusz 100-lecia Veluxa. W pierwszym kroku, do roku 2030, grupa m.in. zredukuje o połowę ilość odpadów u siebie i swoich dostawców, wdroży czujniki i automatykę w 1/3 swoich produktów, zorganizuje alternatywne źródła energii dla swoich zakładów. Stopniowo dojdzie do sytuacji, gdy po swojej działalności nie będzie zostawiać żadnego śladu węglowego, czyli ani grama CO2, zatruwającego naszą atmosferę.
Grupa VELUX bierze na siebie zobowiązanie nie tylko wobec przyszłości, ale też postanawia zneutralizować te ilości CO2, które w ciągu 80 lat swojej działalności wytworzyła. W tym celu podpisała umowę o współpracy z organizacją WWF, na mocy której sfinansuje odtworzenie obszarów leśnych w takich krajach jak Ekwador, Uganda czy Mjanma. Dzięki tym działaniom nowe lasy będą w stanie pochłonąć w ciągu 20 lat ponad 5,6 mld ton CO2, a więc znacznie więcej niż dotychczas powstało go w wyniku działalności Veluxa. Będzie to jedna z pierwszych na świecie firm, które mogą powiedzieć o sobie, że ich działalność nie wpłynęła negatywnie na globalny klimat.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".