Nieliczne marki okienno-drzwiowe są znane powszechnie

Red.: Justyna Hennig Centrum Analiz Branżowych |Data publikacji: 2020-02-12

Centrum Analiz Branżowych po raz kolejny zbadało, jakie marki znają i wybierają inwestorzy. Sprawdzono czy działania marketingowe producentów są wystarczające i czy marki doskonale znane wśród przedstawicieli  firm z branży są znane także klientom indywidualnym.

CAB sprawdziło, jakie marki znają osoby, które w ciągu ostatnich dwóch lat budowały dom lub remontowały mieszkanie. Wyniki tego badania są zaskakujące! Zaledwie 5 marek z branży stolarki znanych jest ponad 70 proc. inwestorów.  Inne marki, a pytano o ponad setkę, znane są w mniejszym zakresie. Fakro, Gerda, Oknoplast, Porta i Velux to jedyne marki rozpoznawalne wśród większości inwestorów indywidualnych. Co ciekawe, aż 4 z tych marek znalazły się w ostatniej edycji ogólnopolskiego zestawienia najsilniejszych marek TOP MARKA miesięcznika Press. To wskazuje na wyraźną zależność znajomości marki od jej obecności w mediach. Pisaliśmy o tym tutaj.

Sprawdziliśmy jak na przestrzeni ostatnich 4 lat zmieniała się świadomość dwóch z tych marek.

Marka Porta w 2016 roku była wymieniana spontanicznie przez 18 proc. respondentów , w 2017 przez 22 proc., a w roku 2019 już przez 31 proc. Po zaprezentowaniu logotypu markę Porta w  2016 roku rozpoznało 62% proc. pytanych , a w roku 2019 rozpoznało ją już 71 proc. Takie liczby mogą świadczyć o dobrej pracy promocyjnej wykonanej w ostatnich latach przez dział marketingu tej firmy. O tym ilu inwestorów deklaruje wybór drzwi Porta w segmencie drzwi wejściowych, a ilu w drzwiach wewnętrznych można sprawdzić w raporcie Badaniu marek 2020.

Najlepiej rozpoznawaną marką wśród okien dachowych jest natomiast Velux, który w 2016 roku rozpoznawało 74 proc. respondentów i aż 88 proc. w roku 2019. Spontanicznie marka wymieniana była jako znana  w 2016 roku przez 29 proc.  zapytanych, a w roku 2019 już przez 42 proc. Jak obecnie wygląda rozpoznawalność marki Velux, Fakro oraz innych okien dachowych sprawdzić można w tegorocznej edycji Badania marek 2020.

Więcej szczegółów o rozpoznawalności poszczególnych marek – okien elewacyjnych, drzwi wejściowych, drzwi wewnętrznych, bram i okien dachowych w najnowszym Badaniu marek 2020.

Zobacz również

Monolit zwiększa zatrudnienie

Monolit zwiększa zatrudnienie

Monolit z Zambrowa stale się rozwija. Producent stolarki planuje zwiększenie mocy produkcyjnyej, a także zatrudnienie nowych pracowników.

Początki produkcji były w garażu – Fakro ma już 30 lat

Początki produkcji były w garażu – Fakro ma już 30 lat

W styczniu tego roku Fakro obchodzi 30-lecie działalności, Firma obecnie składa się z 11 spółek produkcyjnych i 17 dystrybucyjnych.

Rozwój G-U po udanym 2020 roku

Rozwój G-U po udanym 2020 roku

G-U zalicza miniony rok do udanych, firma zanotowała wzrost sprzedaży. W tym roku firma otworzyła halę do konfekcjonowania progów.

1