Nieliczne marki okienno-drzwiowe są znane powszechnie

Red.: |Data publikacji:

Centrum Analiz Branżowych po raz kolejny zbadało, jakie marki znają i wybierają inwestorzy. Sprawdzono czy działania marketingowe producentów są wystarczające i czy marki doskonale znane wśród przedstawicieli  firm z branży są znane także klientom indywidualnym.

CAB sprawdziło, jakie marki znają osoby, które w ciągu ostatnich dwóch lat budowały dom lub remontowały mieszkanie. Wyniki tego badania są zaskakujące! Zaledwie 5 marek z branży stolarki znanych jest ponad 70 proc. inwestorów.  Inne marki, a pytano o ponad setkę, znane są w mniejszym zakresie. Fakro, Gerda, Oknoplast, Porta i Velux to jedyne marki rozpoznawalne wśród większości inwestorów indywidualnych. Co ciekawe, aż 4 z tych marek znalazły się w ostatniej edycji ogólnopolskiego zestawienia najsilniejszych marek TOP MARKA miesięcznika Press. To wskazuje na wyraźną zależność znajomości marki od jej obecności w mediach. Pisaliśmy o tym tutaj.

Sprawdziliśmy jak na przestrzeni ostatnich 4 lat zmieniała się świadomość dwóch z tych marek.

Marka Porta w 2016 roku była wymieniana spontanicznie przez 18 proc. respondentów , w 2017 przez 22 proc., a w roku 2019 już przez 31 proc. Po zaprezentowaniu logotypu markę Porta w  2016 roku rozpoznało 62% proc. pytanych , a w roku 2019 rozpoznało ją już 71 proc. Takie liczby mogą świadczyć o dobrej pracy promocyjnej wykonanej w ostatnich latach przez dział marketingu tej firmy. O tym ilu inwestorów deklaruje wybór drzwi Porta w segmencie drzwi wejściowych, a ilu w drzwiach wewnętrznych można sprawdzić w raporcie Badaniu marek 2020.

Najlepiej rozpoznawaną marką wśród okien dachowych jest natomiast Velux, który w 2016 roku rozpoznawało 74 proc. respondentów i aż 88 proc. w roku 2019. Spontanicznie marka wymieniana była jako znana  w 2016 roku przez 29 proc.  zapytanych, a w roku 2019 już przez 42 proc. Jak obecnie wygląda rozpoznawalność marki Velux, Fakro oraz innych okien dachowych sprawdzić można w tegorocznej edycji Badania marek 2020.

Więcej szczegółów o rozpoznawalności poszczególnych marek – okien elewacyjnych, drzwi wejściowych, drzwi wewnętrznych, bram i okien dachowych w najnowszym Badaniu marek 2020.

Zobacz również

Nice ma nową strategię działania do 2025 r.

Nice ma nową strategię działania do 2025 r.

Nice opublikował swój pierwszy Raport Zrównoważonego Rozwoju. Firma prezentuje w nim nową strategię rozwoju.

Nowe showroomy Dako i Aluprofu

Nowe showroomy Dako i Aluprofu

Dako otworzył właśnie swój nowy showroom w swojej siedzibie w Nowym Sączu. Także Aluprof inwestuje w salon, który otworzy w Wietnamie.

Slonawy chce inwestować w sprzedaż w USA

Slonawy chce inwestować w sprzedaż w USA

Compremum podliczyło wyniki ze sprzedaży za trzy kwartały. Spółka osiągnęła sprzedaż ponad 167 mln zł, w tym 13 proc. to stolarka.

1