Nieliczne marki okienno-drzwiowe są znane powszechnie

Autor: JH |Data publikacji: 2020-02-12

Centrum Analiz Branżowych po raz kolejny zbadało, jakie marki znają i wybierają inwestorzy. Sprawdzono czy działania marketingowe producentów są wystarczające i czy marki doskonale znane wśród przedstawicieli  firm z branży są znane także klientom indywidualnym.

CAB sprawdziło, jakie marki znają osoby, które w ciągu ostatnich dwóch lat budowały dom lub remontowały mieszkanie. Wyniki tego badania są zaskakujące! Zaledwie 5 marek z branży stolarki znanych jest ponad 70 proc. inwestorów.  Inne marki, a pytano o ponad setkę, znane są w mniejszym zakresie. Fakro, Gerda, Oknoplast, PortaVelux to jedyne marki rozpoznawalne wśród większości inwestorów indywidualnych. Co ciekawe, aż 4 z tych marek znalazły się w ostatniej edycji ogólnopolskiego zestawienia najsilniejszych marek TOP MARKA miesięcznika Press. To wskazuje na wyraźną zależność znajomości marki od jej obecności w mediach. Pisaliśmy o tym tutaj.

Sprawdziliśmy jak na przestrzeni ostatnich 4 lat zmieniała się świadomość dwóch z tych marek.

Marka Porta w 2016 roku była wymieniana spontanicznie przez 18 proc. respondentów , w 2017 przez 22 proc., a w roku 2019 już przez 31 proc. Po zaprezentowaniu logotypu markę Porta w  2016 roku rozpoznało 62% proc. pytanych , a w roku 2019 rozpoznało ją już 71 proc. Takie liczby mogą świadczyć o dobrej pracy promocyjnej wykonanej w ostatnich latach przez dział marketingu tej firmy. O tym ilu inwestorów deklaruje wybór drzwi Porta w segmencie drzwi wejściowych, a ilu w drzwiach wewnętrznych można sprawdzić w raporcie Badaniu marek 2020.

Najlepiej rozpoznawaną marką wśród okien dachowych jest natomiast Velux, który w 2016 roku rozpoznawało 74 proc. respondentów i aż 88 proc. w roku 2019. Spontanicznie marka wymieniana była jako znana  w 2016 roku przez 29 proc.  zapytanych, a w roku 2019 już przez 42 proc. Jak obecnie wygląda rozpoznawalność marki Velux, Fakro oraz innych okien dachowych sprawdzić można w tegorocznej edycji Badania marek 2020.

Więcej szczegółów o rozpoznawalności poszczególnych marek – okien elewacyjnych, drzwi wejściowych, drzwi wewnętrznych, bram i okien dachowych w najnowszym Badaniu marek 2020.

Zobacz również

Zmarł były dyrektor Stolbudu Włoszczowa

Zmarł były dyrektor Stolbudu Włoszczowa

W poniedziałek 13 stycznia we Włoszczowie zmarł w wieku 71 lat Stanisław Rosiak, wieloletni dyrektor i prezes zarządu Stolbud SA.

Najpopularniejsze teksty 2019 r.

Najpopularniejsze teksty 2019 r.

Jaki był rok 2019 dla branży stolarki? Nasz przegląd najpopularniejszych i najciekawszych tekstów z ubiegłego roku jest odpowiedzią na to pytanie. Mieliśmy dobre wiadomości z polskiego rynku i z rynków zagranicznych, głośny konflikt właścicielski i upadek kilku firm z branży. Zapraszamy do informacyjnego przeglądu 2019 r.

Somfy stawia na szybkość i Internet

Somfy stawia na szybkość i Internet

Nowy napęd do bram skrzydłowych Somfy należy do najszybszych na rynku. Zastosowanie komunikacji w technologii io-homecontrol pozwala bramę wjazdową włączyć do systemu inteligentnego domu.