SIEDEM najsilniejszych marek stolarki

Red.: RK |Data publikacji: 2019-11-10

Siedem marek okienno-drzwiowych znalazło się w ogólnopolskim zestawieniu najsilniejszych marek TOP MARKA 2019. Najbardziej znaną (najsilniejszą medialnie) marką polską jest Gazeta Wyborcza z siłą o wartości niemal 13 milionów.

Spośród marek branżowych najwyżej sklasyfikowano VELUX, na miejscu 135., ponad takimi markami jak Citroen i RedBull. W trzeciej setce znalazły się FAKRO (232. miejsce), OKNOPLAST (250.) i DRUTEX (274.). Poniżej nich umieszczono takie marki jak Żywiec, eBay, czy Radio Maryja. Na miejscu 327., pomiędzy OBI a Decathlonem sklasyfikowano markę ALUPROF, a na miejscu 408., znacznie powyżej marki Wyborowa, znalazła się silna marka WIŚNIOWSKI. Natomiast tuż za marką Johnnie Walker, na pozycji 466. tego zestawienia umieszczono markę PORTA Drzwi, która zamyka listę sklasyfikowanych marek branży stolarki. Siła tej marki wyniosła w roku 2019 ponad 16 tysięcy, co oznacza, że była wielokrotnie słabsza niż marek z czołówki tego rankingu. Nie mniej sam fakt znalezienia się w grupie 500 najsilniejszych medialnie marek w Polsce jest już samo w sobie sukcesem, którego gratulujemy wszystkim sklasyfikowanym markom naszej branży.

Wśród tytułów prasowych, które najczęściej pisały o markach budowlanych, znalazły się dwa tytuły sportowe (Sport i Przegląd Sportowy) oraz dwa dzienniki krakowskie (Dziennik Polski i Gazeta Krakowska). Pomiędzy nimi natomiast jako jedyny tytuł branżowy znalazł się miesięcznik Forum Branżowe z ponad 440 cytatami. Wśród mediów społecznościowych marki producentów okien i drzwi najczęściej pojawiały się na Facebooku i na Twitterze. W dużym stopniu związane to było z aktywnością sportową i sponsorowaniem sportu przez te marki.

Ranking TOP MARKA 2019 realizowany jest przez Instytut Monitorowania Mediów we współpracy z miesięcznikiem PRESS. W tegorocznej edycji przeanalizowano 73 miliony wzmianek o markach, opublikowanych w prasie i w internecie w okresie 1 lipca 2018 do 30 czerwca 2019. Złożyły się na to teksty prasowe (ok. 2 mln), publikacje serwisów internetowych (10 mln) i aż 61 mln postów zamieszczonych na ogólnodostepnych, otwartych profilach w social mediach. Ranking Top Marka oparty jest na wskaźniku siły marki w mediach. Do oceny informacji użyto przede wszystkim wskaźnika impact, czyli szacowanego dotarcia informacji o marce, ocenianego na podstawie danych o zasięgu danego medium oraz informacji o zwyczajach odbiorców związanych z konsumpcją treści. W tym roku była to już 12 edycja tego rankingu.

Zobacz również

Sanok Rubber ze spadkami, także w segmencie stolarki

Sanok Rubber ze spadkami, także w segmencie stolarki

Sanok Rubber Company w minionym półroczu osiągnął przychody w wysokości 300,89 mln zł wobec 389,1 mln zł w 2019 r.

Eko-Okna dołożą miliony do budowy drogi

Eko-Okna dołożą miliony do budowy drogi

Od dawna zapowiadana inwestycja, w której uczestniczą także Eko-Okna, w końcu będzie zrealizowana. Firma z Kornic dołoży ponad 3,6 mln zł do budowy drogi powiatowej w Kornicach. Ma ona być oddana do użytku w I półroczu 2021 r.

Przyszłość rynku drzwi wejściowych w Europie Wschodniej

Przyszłość rynku drzwi wejściowych w Europie Wschodniej

Rynek drzwi wejściowych w Europie Wschodniej straci w tym roku 4,4 proc. swojej wartości z powodu ekonomicznych konsekwencji pandemii – twierdzi austriacka firma badawcza Interconnection Consulting. Poprawy należy oczekiwać w 2023 r.

1