Centrum Analiz Branżowych po raz kolejny zbadało, jakie marki znają i wybierają inwestorzy. Sprawdzono czy działania marketingowe producentów są wystarczające i czy marki doskonale znane wśród przedstawicieli firm z branży są znane także klientom indywidualnym.
CAB sprawdziło, jakie marki znają osoby, które w ciągu ostatnich dwóch lat budowały dom lub remontowały mieszkanie. Wyniki tego badania są zaskakujące! Zaledwie 5 marek z branży stolarki znanych jest ponad 70 proc. inwestorów. Inne marki, a pytano o ponad setkę, znane są w mniejszym zakresie. Fakro, Gerda, Oknoplast, Porta i Velux to jedyne marki rozpoznawalne wśród większości inwestorów indywidualnych. Co ciekawe, aż 4 z tych marek znalazły się w ostatniej edycji ogólnopolskiego zestawienia najsilniejszych marek TOP MARKA miesięcznika Press. To wskazuje na wyraźną zależność znajomości marki od jej obecności w mediach. Pisaliśmy o tym tutaj.
Sprawdziliśmy jak na przestrzeni ostatnich 4 lat zmieniała się świadomość dwóch z tych marek.
Marka Porta w 2016 roku była wymieniana spontanicznie przez 18 proc. respondentów , w 2017 przez 22 proc., a w roku 2019 już przez 31 proc. Po zaprezentowaniu logotypu markę Porta w 2016 roku rozpoznało 62% proc. pytanych , a w roku 2019 rozpoznało ją już 71 proc. Takie liczby mogą świadczyć o dobrej pracy promocyjnej wykonanej w ostatnich latach przez dział marketingu tej firmy. O tym ilu inwestorów deklaruje wybór drzwi Porta w segmencie drzwi wejściowych, a ilu w drzwiach wewnętrznych można sprawdzić w raporcie Badaniu marek 2020.
Najlepiej rozpoznawaną marką wśród okien dachowych jest natomiast Velux, który w 2016 roku rozpoznawało 74 proc. respondentów i aż 88 proc. w roku 2019. Spontanicznie marka wymieniana była jako znana w 2016 roku przez 29 proc. zapytanych, a w roku 2019 już przez 42 proc. Jak obecnie wygląda rozpoznawalność marki Velux, Fakro oraz innych okien dachowych sprawdzić można w tegorocznej edycji Badania marek 2020.
Więcej szczegółów o rozpoznawalności poszczególnych marek – okien elewacyjnych, drzwi wejściowych, drzwi wewnętrznych, bram i okien dachowych w najnowszym Badaniu marek 2020.
Zobacz również
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie”. Sprawdź, jak skutecznie prowadzić marketing i wdrażać nowoczesne oprogramowanie w firmie.
„Gwiazdy Rankingu Buildera” dla branży stolarki
Gwiazdy Rankingu Buildera to zestawienie firm o najlepszej sytuacji finansowej. Kolejna edycja zakończyła się na początku kwietnia 2025 r.
XXXIV Forum 100 – fotorelacja
W ubiegłym tygodniu odbyła się XXXIV edycja Forum 100. Zapraszamy do obejrzenia pierwszej części fotorelacji.