Jak wynika z danych udostępnionych naszemu serwisowi przez Centrum Analiz Branżowych (CAB), w 2018 r. mniej niż 15 proc. okien elewacyjnych stanowiły okna drewniane. Wyraźnie widać, że okna drewniane są w odwrocie. Postanowiliśmy sprawdzić, jakie nastroje panują wśród dystrybutorów stolarki drewnianej.
Przewidywania makroekonomiczne nie są zbyt optymistyczne. Firma Interconnection Consulting ocenia, że w 2019 r. okna drewniane mają mieć 14 proc. rynku w Europie Zachodniej i jako jedyne mają na nim tracić udział. Średni poziom udziału w rynku na lata 2018-2022 to według szacunków spadek o 1,2 proc. (więcej na ten temat TUTAJ).
Wyhamowują również producenci w Polsce. Według szacunków CAB liczba wyeksportowanych przez nich okien spadła o 1,1 proc. a ich wartość zmniejszyła się o 3,2 proc. Na szczęście sprzedaż na rodzimym rynku wygląda nieco lepiej. Sprzedaż w kraju zwiększyła się w 2018 r. o ponad 4 proc. ilościowo oraz aż o 10 proc. wartościowo. Większą dynamikę sprzedaży w Polsce mieli producenci okien dachowych. Producenci okien elewacyjnych także odnotowali symboliczny wzrost o 1 proc.
Nastroje wśród dystrybutorów wydają się jednak być dobre. Z naszych rozmów z przedstawicielami firm z różnych regionów Polski wynika, że okna drewniane stanowią ważną część ich oferty i gdyby mieli w tej chwili rozpoczynać jeszcze raz biznes, na pewno w ich ofercie znalazłyby się tego typu produkty.
Szczegóły na temat rynku okien drewnianych w Polsce i za granicą, jak i wypowiedzi dystrybutorów stolarki drewnianej w naszej analizie:
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".