Trendy osłonowe 2021

Red.: |Data publikacji:

Osłony przeciw owadom, duoplisy i żaluzje odnotowały najwyższy wzrost sprzedaży w tym roku spośród poszczególnych kategorii osłon okiennych w Niemczech. A jak wygląda sytuacja w Polsce? Sprawdziliśmy wśród rodzimych producentów, jakie trendy panują na rynku osłon w 2021 roku. 

Wyniki branży osłonowej w Niemczech w I półroczu 2021 roku są na sporym plusie – wynika z danych Centrum Kompetencyjnego Textil + Sonnenschutz, stworzonego przez trzy niemieckie organizacje branżowe. Wzrost obrotów wyniósł 12 proc. w porównaniu z I półroczem 2020 roku. Największe wzrosty odnotowano w osłonach przeciw owadom. Przychody producentów w tej kategorii wzrosły o 34,6 proc., duoplisy to wzrost o 20,3 proc., a żaluzje to +7,7 proc. Jedyną grupą produktową na minusie były rolety typu dzień i noc, które odnotowały spadek o 2,3 proc.

Trendy sprzedażowe w poszczególnych kategoriach osłonowych w Niemczech – I półrocze 2021 r.

Niestety w Polsce organizacje branżowe nie prowadzą tak szczegółowych analiz wśród swoich członków, więc brakuje tego typu danych. Jednak sonda, którą przeprowadziliśmy wśród polskich producentów osłon przynosi nam odpowiedź na pytanie, jakie trendy osłonowe panują w Polsce w 2021 roku.

Okazuje się, że wśród osłon wewnętrznych jednym ze sprzedażowych hitów są żaluzje. Nasi rozmówcy podkreślają, że na popularności zyskują przede wszystkim żaluzje z naturalnych materiałów, takich jak drewno i bambus. 

W ostatnich latach obserwujemy rosnące zainteresowanie stylem skandynawskim. W klasycznym wydaniu jest to styl, który bazuje na naturalnych materiałach i kolorach, dlatego właśnie nasze żaluzje drewniane w szczególności z szerokimi lamelami 50 mm są teraz na szczycie sprzedażowym – mówi Dominik Tuszyński z firmy Akant. – Do wnętrz klienci coraz częściej decydują się na żaluzje drewniane lub bambusowe, od kilku lat możemy zaobserwować znaczny spadek zainteresowania popularnymi w latach ubiegłych roletami typu Dzień i Noc. Klienci coraz częściej zastępują typowe rolety materiałowe właśnie żaluzjami które oprócz swojej funkcjonalności i praktyczności zapewniają też elegancki efekt wizualny – potwierdza Sylwester Piechowski, właściciel firmy Sun Winner. Jeśli chodzi o osłony wewnętrzne to w tym roku obserwujemy powrót do klasyki czyli żaluzji drewnianych, które są ponadczasowe i dzięki naturalnemu surowcowi nadają wnętrzom niepowtarzalny klimat – wtóruje Marcin Szymanowski z Fart Produkt.

W przypadku osłon zewnętrznych producenci dostrzegają większe zainteresowanie klientów m.in. screenami oraz żaluzjami fasadowymi. – Potrzeba większego poczucia komfortu w miejscach, w których przebywamy na co dzień, pracujemy, odpoczywamy czy śpimy przyczyniła się do utrzymania stałych tendencji wzrostowych jeśli chodzi o sprzedaż naszych żaluzji fasadowych – mówi Adam Okoń z firmy Portos TR7. – O ile za żaluzjami zewnętrznymi przemawia możliwość swobodnej regulacji kąta nachylenia lameli i precyzyjnej kontroli dopływu światła do wnętrza, o tyle screeny zapewniają znacznie szersze zastosowanie – wyjaśnia Marta Tkaczyk z firmy Spin.

W przypadku osłon zewnętrznych coraz powszechniejsza jest też automatyka osłonowa – Wśród szerokiej oferty akcesoriów zewnętrznych zauważalny jest wzrost sprzedaży markiz i rolet w wersji elektrycznej czy solarnej. Potwierdza to tendencję wyboru przez klientów produktów automatycznych – zauważa Wojciech Chronowski z Fakro.

Więcej o trendach osłonowych w tym sezonie przeczytają Państwo w nadchodzącym numerze Forum Branżowego. Przedstawiciele branży opowiedzieli nam, które kategorie są najczęściej wybierane w tym sezonie i dlaczego. Zdradzą nam też, które produkty cieszą się mniejszym zainteresowaniem klientów niż wcześniej.

Zobacz również

Nice ma nową strategię działania do 2025 r.

Nice ma nową strategię działania do 2025 r.

Nice opublikował swój pierwszy Raport Zrównoważonego Rozwoju. Firma prezentuje w nim nową strategię rozwoju.

Nowe showroomy Dako i Aluprofu

Nowe showroomy Dako i Aluprofu

Dako otworzył właśnie swój nowy showroom w swojej siedzibie w Nowym Sączu. Także Aluprof inwestuje w salon, który otworzy w Wietnamie.

Slonawy chce inwestować w sprzedaż w USA

Slonawy chce inwestować w sprzedaż w USA

Compremum podliczyło wyniki ze sprzedaży za trzy kwartały. Spółka osiągnęła sprzedaż ponad 167 mln zł, w tym 13 proc. to stolarka.

1